joi, 7 august 2014

De ce ne este greu uneori?

Ne gandim mult prea mult la noi!Purtam de grija acestui trup muritor, acestui hoit invesmantat in aur si argint, hranit abundent cu placeri, cu desfatari, cu huzur...
Si trece viata cautand racoare si pace si iubire... Si nicaieri nu le gasim, sau chiar daca le avem, nu stim sa le recunoastem ca fiind suficiente. Mai vrem, mai vrem ceva...
Unii asteapta sa plece in concediu.Unii pleaca la Singapore. Altii merg in Apuseni. Altii la mare. Unii asteapta un telefon pentru o afacere de milioane de euro.Altii asteapta ajutorul de somaj sau pensia. Altii asteapta un telefon mai bun. Unii asteapta ziua de salariu si un rest de plata de 450 lei!Altii asteapta confirmarea ca vor avea un copil...Altii un sms cu "Astazi mi-e dor de tine"...Asteptari... vise... desartaciuni...
Cum sa dobandim pacea?
Cum sa dobandim rabdarea in asteptare?
Cum sa gasim nepasarea in incercari, chiar bucuria in ele?
Putem sa construim Raiul cel frumos in acesta viata?Singuri? Niciodata!
Spune atat de frumos Parintele Sofronie "Tot ceea ce ne instraineaza de Domnul,ceea ce se indeparteaza de El, in ochii mei mi-se infatiseaza ca fiind  desavarsit nimic.Si iarasi, nu la nivelul apostolului Pavel, ci la nivelul meu de jos, totusi intr-o analogie cu el imi amintesc si inteleg cuvintele lui:
"35Cine ne va despărţi pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul, sau strâmtorarea, sau prigoana, sau foametea, sau lipsa de îmbrăcăminte, sau primejdia, sau sabia?
36. Precum este scris: "Pentru Tine suntem omorâţi toată ziua, socotiţi am fost ca nişte oi de junghiere".
37. Dar în toate acestea suntem mai mult decât biruitori, prin Acela Care ne-a iubit.
38. Căci sunt încredinţat că nici moartea, nici viaţa, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile,
39. Nici înălţimea, nici adâncul şi nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru."(Romani 8:35-39)
Catre Dragostea lui Dumnezeu ne trage Cel care mainile si-a intins pe Cruce. Dar in calea catre ea, ne intampina mandrul tiran , stapanitorul lumii acesteia"Taina vietii crestine-pag 227-228''
Dar nicio putere nu avem in noi insine. Puterea sta toata in Hristos , in Cel care a biruit urcandu-se curajos pe cruce si care ne spune"in lume necazuri veti avea:dar indrazniti.Eu am biruit lumea"(Ioan cap 16 :33).
Atata timp cat nu ni-L amintim pe Hristos si exemplul Lui, atat timp cat nu-L strigam, ne este greu, tare greu! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu