duminică, 11 noiembrie 2012

Se duce toamna



Se duce toamna, alerga pe strazi scutarand copacii, ascunzandu-se in ceata laptoasa strigandu-ma:
-Vii? Haide vii?
Dar mie mi-e teama de ceata ei, de intunericul care cobora repede pe strazi, de umezeala care imi ingheata oasele.Imi place in multime.Chiar daca oamenii nu ma cunosc, imi place in multime.
Stateam in intunericul bisericii mele in seara asta, frigul nu mai era asa puternic si nici curent nu era.Cantarile stranei si bucuria cinstirii sfintilor  martiri nasaudeni imi inclazeau inima.
Cei de langa mine au plecat genunchii la rugaciunile pentru cei bolnavi si numele lui Mihnea mi-a adus lacrimi.Un alt om incercat de boala.Ele, femeile acele nu-l cunosteau, dar au ingenunchiat din iubire crestineasca si s-au rugat fiecare adaugand inca cateva nume ale celor bolnavi din jurul lor.Sau poate nu!In modesta lor si smerenia lor, femeile acestea sunt in stare sa se roage doar cu mintea Parintelui si sa nu adauge nimic.Eu...adaug, pentru ca multi sunt, Doamne, in suferinta!Maine, Iuliana, fetita care are 4 ani si a avut cancer la rinichi, pleaca la Bucuresti la o noua serie de citostatice.Se va scula la ora 5 sa "prinda"un autobuz spre Fetesti si apoi un tren spre Bucuresti.
-Ajungem repede, se incuraja Clementina, mama ei.
Dupa slujba am iesit in intuneric zgribulindu-ma si bucuroasa ca am gasit o doamna sa ma aduca pana aproape de casa.Sa nu aud"Vii?"
Pe cerul senin stelele insemnau drumul lui...Si mi-am amintit iar"Femeie de ce plangi? Nu e aici!"
Nici el nu e!E doar in durerea inimii mele.In sifonerul plin de haine lui. E ascuns in tacerea casei ...in care se aude doar zgomotul tastaturii calculatorului.
Maine e o alta zi.Sfanta liturghie incepe la ora 8 si apoi icoana Maicii Domnului pleaca spre Floresti.Am sa ma duc acolo,la manastire, sa-mi mai plec capul la mana Maicii si sa ma rog pentru cei atat de incercati, pentru cei care inca nu stiu sa se roage, pentru cei care nu se mai pot ruga, pentru iertarea pacatelor mele si pentru ca linistea sa se asterna in sufletul meu cand toamna ma cheama"Vii?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu