marți, 13 noiembrie 2012

Intre vrajitoare si inger



E tare frig.Am mult de lucru, dar constat iar, ca prea multe lucruri din afara ma tin ocupata.Va trebui intr-o zi sa ma retrag, sa fac ordine si sa ma ocup de singurele lucruri importante.Si care ar fi acestea? Cred ca educatia crestin ortodoxa a copiilor, atat cat mi-ar permite cunostintele pe care le am.
Azi am fost sa-i vad pe gemenii care inca sunt in centrul pentru copii abandonati.
Fetita, Maria este in spital deoarece este putin racita,are probleme de respiratie, asa ca nu l-am gasit decat pe baietel, pe Ioan.Plangea tare, suparat, asezat singur intr-un patut enorm pentru el.Este atat de micut! Dar vocea lui se auzea prin usile inchise!Ingrijitoarea l-a luat cu maini sigure si mi-l-a pus in brate!L-am primit ca pe un glob de cristal!El si-a miscat ochisorii cautandu-ma si cand m-a localizat in fata lui, s-a oprit din plans, ascultandu-ma:
-Ioan! Ce este, Ioan?Ce vrei sa-mi spui?
Fetisoara lui alba, senina, purta parca dintr-o data toata linistea lumii!Si toata siguranta ca nu o sa-l las pana cand nu va fi undeva intr-o familie crestina.Ochii lui albastrii, ma priveau atent, parca vazandu-ma,cunoscandu-ma.Cine ii spunea ca sunt eu?
Acum cateva zile Parintele ne citea despre Parintele Paisie Aghioritul, intr-un moment cuviosul Parinte Paisie a vazut pe umarul lui, ingerul pazitor si il descrie avand 12 ani, cu fetisoara senina si vesela...
Asa trebuie sa fie si ingerul lui Ioan, cel care ii si spune despre noi,cel care il pazeste!
In cateva zile, cu ajutorul lui Dumnezeu, Ioan si Maria vor merge intr-o familie, in plasament si apoi vor fi adoptati de acea familie.Sunt o familie crestina, mai au inca 3 copii si pentru ca duhovnicul lor le-a povestit de Ioan si Maria ii vor lua in grija lor definitiva.
Am plecat purtand in inima bucuria pentru el, copilul acesta minunat si grija pentru fetita aflata in spital.In fata mea, pe strada, doi copii de 7-8 anisori, impecabil imbracati si insotiti de bunici, radeau si vorbeau tare.
-Vrei ca anul urmator de Halloween sa ma lasi sa ma imbrac in vrajitoare?-se ruga plangacioasa  fetita.
Am depasit-o brusc si i-am privit.Pe sub caciulita roz niste carlionti superbi, castanii, ii inconjurau fata perfecta, deosebit de frumoasa!
-Te roog!
-Nu, nu!-zicea baiatul punand botic
-Dar de ce sa te costumezi in vrajitoare? am intrebat-o.Cum te cheama?
-Irina si pe el Sebi de la Sebastian.Vreau sa ma costumez la anul in vrajitoare, de Halloween!mi-a zis fetita sigura pe ea.
-Irina,dar e urat in vrajitoare! Nu vrei mai bine sa te costumezi in ingeras?Uite ce frumos ar fi!
-Nu, vreau in vrajitoare!
-Nu, e urat.Mai bine in ingeras si tu si Sebastian-am insistat eu.
-Nu, Sebi vrea in schelet.Si eu vreau in vrajitoare.E plictisitor in ingeras!-a venit argumentul ei final.
Bunicile mergeau agale in urma lor, fara sa se gandeasca niciun moment la planurile copiilor.
Si eu m-am intristat pentru ei, pentru ca nu e normal ca ei, copii acestia sa creasca necunoscandu-si ingerul pazitor,si ingerul al carui nume il poarta si considerand ca ingerii sunt ...plictisitori.
Ma gandesc la sfintii ale caror nume le poarta si am asa un gand, ca ei, sfintii si ingerii lor pazitori, vor aduce in viata lor, lumina lui Dumnezeu si dorinta de a fi asemenea sfintilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu