marți, 16 septembrie 2014

Grecia -2014 partea a patra-ziua a sasea

Am dormit intr-o camera cu noua paturi, lenjerii albe curate , foarte bine calcate,perdele albe... pe jos,gresie lucioasa foarte curata.Era cald si am fi dorit sa deschidem geamul, dar una din fete, Maria, era ingrozita de ciupiturile tantarilor si a vrut sa doarma cu geamul inchis. Ne-am privit unele pe altele si am decis sa dormim asa , cu geamurile si usa inchisa.
Baia era undeva mai jos si avea doar wc si o chiuveta cu apa rece. Dar asta nu ne-a impiedicat totusi sa ne spalam si sa ne pregatim pentru un somn de cateva ore...Am sa-mi amintesc mereu ca am dormit intre Cristina si Aurora. Tinere, frumoase, femei echilibrate, s-au intins in pat , au inchis ochii si au adormit!
Si a venit dimineata!
Cand am intrat pe poarta manastirii deja incepuse utrenia.
La sfantul Patapie a fost cea mai frumoasa slujba. Maicile au cantat ca niste ingeri! Iar parintele chiar are una din cele mai frumoase voci din ceea ce am auzit vreodata! Scriu si inca aud vocea parintelui de acolo.Blanda, dulce...cu lacrimi si cu zambet...
Afara, pe banci, fetele ascultau slujba...


Si jos lumea pentru care noi ne rugam! Nevrednici suntem de atatea bucurii! Cat de minunat a facut Dumnezeu lumea! Cat de perfecta e! Cat de pregatita sa ne ofere hrana, odihna, fericire. Numai noi o stricam , noi cu setea noastra de mai mult, de mai multi bani, mai mult confort, mai mult belsug...Ma intreb azi, la aproape sapte ani de la moartea lui Grig"Ce mi-ar fi trebuit sa fiu fericita atunci? Ce imi lipsea? De unde venea tristetea si spaima ca Ruxandra va pleca in curand?Ce mi-ar fi trebuit?"
Aveam totul dar imi lipsea TOTUL. Uite-ma acum la sfanta liturghie cum Osana, Osana si ''Luati mancati acesta este trupul meu care pentru voi se frange spre iertarea pacatelor. Beti dintru acesta toti, acesta este sangele meu al noului legamant care pentru voi se varsa spre iertarea pacatelor..."umple totul si da linistea in care e lacrima , dar e preinchipuirea fericirii ce o sa fie, e Raiul , e Pacea pe care nu le gaseam...
Am vorbit cu sfantul Patapie!Asa cum zice Maria, prietena mea de la Lisabona, iau binecuvantare zilnica, el, sfantul e si in casa mea prin icoanele pe care le am si sfantul e grabnic ajutator!Si m-a ajutat! Altfel de unde echilibru din viata mea desi sunt atat de des si puternic incercata?De unde sanatatea surorii mele daca nu de la sfintii la care m-am rugat acum un an, cand boala ei era la inceput, dar atat de grava?
I-am spus" Tu toate le stii, dar vreau sa-ti spun si eu aici, la locul nevointei tale intru Hristos..."
M-am odihnit la sfantul Patapie! Am rasturnat sacul cu ganduri, am pus in ordine cat am putut din probleme mele... m-am rugat, am povestit despre Grig despre copiii, am ras si am plans, am mancat si am baut apa de la izvor... si am plecat coborand drumul in scari spre masina...





Canalul Corint este un canal artificial care leagă Golful Corint din Marea Ionică deGolful Saronic din Marea Egee. Canalul taie Istmul Corint și separă Peloponezul de restul Greciei. Canalul are 6,3 km lungime, fiind construit între anii 1881 - 1893.

Încercările de construcție din timpurile noastre au început la sfârșitul secolului al XIX-lea, după deschiderea cu succes a canalului Suez. Pentru construirea canalului Corint a fost angajată o companie franceză, dar, datorită problemelor financiare, această companie a încetat lucrul la scurtă vreme după începerea săpăturilor. În 1881, au fost angajați arhitecții unguri István Türr și Béla Gerster, care lucraseră mai înainte la proiectarea canalului Panama. Lucrările de construcție au fost preluate de o companie elenă, iar canalul a fost terminat în 1893.

Canalul Corint a fost considerat o mare realizare tehnică a acelor timpuri. Prin construcția lui era scurtat drumul vaselor mici de transport cu 400 km. Datorită lățimii de doar 21 m, canalul este prea îngust și nu poate fi folosit de cargoboturile de mare capacitate. În zilele noastre, canalul este folosit în principal de vasele turistice. Peste 11.000 de vase folosesc această cale navigabilă.
Adâncimea minimă a canalului este de 8 m.
La fiecare cap al canalului sunt folosite pentru traversarea lui poduri submersibile.
Ne-am fotografiat acolo... am ras... ne-am bucurat de vacanta si...












am continuat drumul... Spre Patras... spre sfantul Andrei!
Conform traditiei crestine, orasul Patras a fost locul martiriului Sfantului Apostol Andrei. Acest sfant apostol a si propovaduit in acest loc invatatura crestina incredintata lui direct de catre Mantuitorul Hristos.Sfantul Apostol Andrei este ocrotitorul orasului Patras.
El s-a nascut in Betsaida, un orasel de pe malul lacului Ghenizaret, fiind fiul lui Iona, din Galileea, si fratele lui Petru, primul dintre ucenicii Domnului Hristos.
Inainte de a fi Apostol al Domnului,Sfantul Andrei a fost ucenic al Sfantului Ioan Botezatorul.Auzind, a doua zi dupa Botezul lui Iisus in Iordan, pe Sfantul Ioan, aratand cu degetul catre Iisus si zicand: "Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii" (Ioan, 1, 29), Sfantul Andrei l-a lasat pe Ioan si a urmat lui Hristos, zicand fratelui sau Petru: "Am gasit pe Mesia, care se talcuieste Hristos" (Ioan, 1, 41). Drept aceea, Sfantului Andrei i se mai spune si "Apostolul cel dintai chemat al Domnului".
Sfantul Andrei a urmat Mantuitorului, insotindu-l pe drumurile Tarii Sfinte. A fost martor faptelor minunate savarsite de Domnul, s-a impartasit din cuvantul dumnezeiesc, si, mai presus de toate, a vazut Patimile Domnului, a plans moartea Lui pentru noi si s-a intarit in credinta, in ziua Invierii.Tot Sfanta Traditie ne mai spune si ca Sfantul Andrei a avut un sfarsit de mucenic, fiind rastignit, in orasul Patras, langa Corint, cu capul in jos, pe o cruce in forma de X, careia i s-a spus "Crucea Sfantului Andrei".
Biserica cea noua a orasului, de factura bizantina, a fost intemeiata in anul 1908 de catre regele George I, fiind sfintita in anul 1974 de catre mitropolitul orasului, episcopul Nicodim. Biserica Sfantul Andrei din Patras, este cea mai mare biserica din Balcani, in interiorul ei putand incapea un numar de 5.500 de credinciosi.
Biserica Sfantul Apostol Andrei - Patras
Domul central al bisericii se afla la o inaltime de 46 de metri. Asupra acestuia se inalta o cruce de cinci metri, in intregime placata cu aur. Alaturi de aceasta, biserica mai este presarata cu inca 12 cruci mai mici. Acestea, dimpreuna cu cea mare, au un frumos simbolism: Hristos si cei doisprezece Apostoli.
sursahttp://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-sfantul-apostol-andrei-patras-67710.html





Aici este capul Sfantului Andrei













un superb mozaic cu simboluri crestine...
Iisus Hristos Pantocrator





Acatistul sfantului Andrei...
O, preaminunate sfinte si marite apostole Andrei, cu plangere alergam la sprijinul tau, ca sa ne izbavesti pe noi cu rugaciunile tale de chinul cel de veci, prealaudate, si sa ne invrednicesti de bucuria raiului; ca impreuna cu tine sa cantam lui Dumnezeu: Aliluia!












Este al doilea an cand ajung aici, traiesc aceiasi emotie si bucurie si lacrima! Multe ii datorez sfantului Andrei! Am  trei copiii ai mei care poarta acest nume: fiul meu, sotia lui si finul nostru.Simt ocrotirea sfantului fata de noi si de ei si aceasta este demult...poate de cand in casa noastra a poposit una din primele icoane ale familiei ...icoana sfantului Andrei!
Cred ca fiecare familie are un membru al ei cu acest nume, pentru ca toti il iubim pe cel caruia ii datoram ca ne-a adus Evanghelia lui Hristos pe aceste locuri ale tarii noastre si este ocrotitorul Romaniei...De aceia drumurile noastre in Grecia trec totdeauna pe aici! Sa primim binecuvantarea sfantului! Si sa mergem mai departe ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu