marți, 14 august 2012

Zile de sarbatoare-Prohodul Adormirii Maicii Domnului

A fost un timp in care sarbatoarea insemna zgomot, miros de mancare fina, sampanie, plimbari in alte tari, cadouri...
Acum sarbatoarea inseamna adunarea mintii in sensul acelei clipe, acelei sarbatori.Peste putin timp va incepe Prohodul Maicii Domnului.Am dus deja la catedrala un aranjament  frumos.Impreuna cu o prietena am construit un pomisor delicat cu trandafiri mici si lisianthus.L-am dus deja si l-am asezat la icoana  Maicii Domnului de la catapeteasma.Putin mai tarziu la icoana de la iconostas voi pune o coronita cu flori.Mici daruri, mici ofrande pentru Ea.
 Ea m-a ajutat sa ma scol din patul durerii, Ea m-a hranit in zilele in care nu aveam nimic de mancare(poate nu va vine sa credeti, dar uneori chiar nu am nimic de mancare si imi e cumplit de foame, diavolul imi arde trupul cu gandul bucatelor posibile si...frigiderul meu e gol, uneori e noapte tarziu, restaurantele  la care pot comanda sunt inchise..., uneori e jenant sa merg acolo si sa comand o ciorba si mi-o doresc cu ardoare si durere si stiu ca nu am de unde sa iau... dar ca de nicaieri apare o invitatie la  ciorbica sau pestic si prajituri si... Slava Tie Doamne! Sarut mana, Maica Domnului!)Ea, Maica Domnului e in binele din viata mea.
Imi amintesc momentul in care in biserica, in manastirea mea draga, Sfintii voievozi Mihail si Gavriil, Grig era in mijloc, in haine de nunta si eu am luat-o pe fiica noastra de mana si i-am zis:
-Hai sa mergem la Maica Domnului si sa ne rugam!
Nu stiu ce am rugat-o, dar stiu ca Ea, Maica Domnului ne-a ascultat, stiu ca a plans cu lacrimile noastre, ca a stat langa noi ajutandu-ne sa indreptam viata noastra.
Multi ne-au parasit, dar Ea...niciodata!
In primavara am parcurs multi kilometrii in Ucraina.Acolo, in bisericile lor, in iubirea lor pentru Maica Domnului, in plansul si vorbele unei moldovence de langa mine din Poceaev "Maica Domnului  e singura noastra speranta.Maica Domnului e tot ce ne-a mai ramas",am vazut cu adevarat cum o iubesc oamenii pe Maica Domnului, cum ii incarca icoanele cu mii de flori...Momente unice, greu de povestit in cuvinte.
Acum pasesc cu atentie la icoana Ei, dar fara sfiala.Am curaj, am indrazneala, pentru ca stiu ca Maica Domnului asteapta de la noi rugaciuni catre Ea, asteapta sa-i cerem ...si atat timp cat gandul nostru este la ea, cat pentru problemele pe care le avem ii cerem sprijinul, rezolvarea lor va reprezenta vointa lui Dumnezeu uneori schimbata in bine pentru rugaciunile Maicii Domnului.
Iubesc icoanele Maicii Domnului: Maica Domnului de la Nicula, Maica Domnului de la Rohia, de la Namaiesti, Maica Domnului de la Rarau, de la Lainici,Maica Domnului" Eu sunt cu voi si nimeni impotriva voastra", exact asa! Nimeni nu poate fi impotriva noastra atat timp cat Ea e cu noi.
 Ii cinstesc pomenirea.Pasesc cu inima pentru inchinare spre toate icoanele ei sfinte.Pasesc cu inima tot drumul spre Nicula, astazi la prohod.Stabat toate bisericile in care am intrat vreodata si ma inchin la sfintele ei icoane, plec capul in miros sfant  de tamaie si mir, pun peste tot florile lumii si imi plec tampla spunandu-i cu bocetul tarancilor adormite din neamul meu..."Am venit , Maicuta, sa ne mai vedem/sa-ti spunem necazul care-l mai avem..."Si stiu ca indiferent cat de mult am gresit, cat o fac inca, cat de pacatoasa sunt, Ea ...ma primeste mereu si are timp si pentru mine. Important ea ca eu sa nu uit asta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu