duminică, 12 august 2012

Nicolae

Sunt deja  o femeie trecuta demult de jumatatea vietii.Stiu, chiar daca voi trai mult, jumatatea vietii mele s-a implinit sigur de mult timp... Am cunoscut multime de oameni. Daca ar fi sa caut ceva care sa ma denumeasca pentru acesti ani pe care i-am trecut, as cauta cuvinte care sa spuna ca sunt o persoana sociabila. Am adunat totdeauna langa mine multimi de oameni. Copiii de pe strada pe care am crescut, nu se jucau fara mine.La scoala cei orfani, cu handicap fizic, cei mai slabi la invatatura, mai nevoiasi se lipeau de mine si ofeream tuturor inima mea. Mama si una din surori au suferit totdeauna pentru mult prea multa prietenie a mea cu cei mai...deosebiti. M-ar fi vrut mereu inconjurata numai de cei bogati, frumosi, sanatosi, buni la invatatura. Dar eu m-am simtit totdeauna bine langa cei care au in sufletul lor rani.Am recunoscut in ei ceva din ranile mele si langa ei,alinandu-le buboaiele, am avut ragaz sa gandesc ca eu sunt bine, eu, slava lui Dumnezeu, pot, decat sa-mi plang de mila, mai bine sa ingrijesc pe altii...
Nu vreau sa-mi fie de lauda acest lucru. A fost un talant pe care Dumnezeu mi-l-a dat. O inima in care sa aiba loc mai mult.Nu stiu sa cant, nu stiu sa cos.Stiu sa privesc spre altii cu mai multa atentie.Atat.Este talantul meu.Multumesc, Doamne!
Peste ani am intalnit un om care ma depaseste cu mult.Il cheama Nicolae.Si este fratele meu din anii din urma.
Va amintiti evanghelia slabanogului?Spune asa:
"Si intrand iarasi in Capernaum, dupa cateva zile s-a auzit ca este in casa.
Si indata s-au adunat multi, incat nu mai era loc, nici inaintea usii, si le graia lor cuvantul.
Si au venit la El aducand un slabanog, pe care-l purtau patru insi. 
Si neputand ei, din pricina multimii, sa se apropie de El,au desfacut acoperisul casei unde era Iisus si, prin spartura, au lasat in jos patul in care zacea slabanogul. 
Si vazand Iisus credinta lor, i-a zis slabanogului:Fiule, iertate iti sunt pacatele tale!"(Evanghelia dupa Matei:cap 2;1-5.
Nu, Nicolae nu este slabanogul! Desi are si el multe boli si suferinte fizice, Nicolae este...unul dintre cei patru insi care il purtau pe slabanog.Evanghelia nu ne spune daca nu cumva aveau si ei suferintele lor, nu ne spune daca nu cumva aveau si ei ceva sa-i spuna lui Iisus. Ne spune insa ca il purtau pe o targa, pe un pat pe cel bolnav si ca pentru ca era multime de lume la usa si nu puteau intra, au gasit ceva neasteptat ca sa-l duca aproape. Au desfacut acoperisul casei si prin spartura au lasat in jos patul pe care era slabanogul, langa Iisus. Credinta lor ca Acesta il va face bine era atat de mare, incat au facut un lucru putin nebunesc. De cate ori nu facem asa! De cate ori nu ne aruncam cu disperare in fata celorlalti, pentru a salva pe unul mai in nevoie decat noi!
Si vazand Iisus credinta lor, i-a zis slabanogului: Fiule, iertate iti sunt pacatele tale...
Cine nu-si doreste astfel de prieteni?
Eu am! Mie mi-l-a dat Dumnezeu pe Nicolae si mi-l-a dat pentru totdeauna!
Nicolae este exact ca prietenii slabanogului!Curajos.Altruist pana la jertfa.
 Eram asemenea slabanogului, neputincioasa.Grig plecase brusc spre Domnul.Copiii isi urmau drumul lor intr-o viata in care lipsa tatalui te sileste sa-ti porti de grija singur si sa te aspresti...frati si surori nu am in orasul in care traiesc, prietenii dinainte de moartea lui se protejau si ei in durerea pe care o traiau, pentru ca moartea lui Grig, ne-a frant inimile tuturor...ma sprijineam platind serviciile unora, dar nu gaseau parca nicaieri blandete dezinteresata si pe nimeni in lume vorbind limbajul pe care eu incercam sa-l invat.Limbaj evanghelic.
Si au aparut ei doi: doi tineri, sot si sotie, Maria si Nicolae, Mioara si Nicu...intai in biserica, apoi in cimitir...Traiam o singuratate de weekend, dar o singuratate in care inca nu reuseam sa vorbesc cu Dumnezeu, ma inecau lacrimile si spaimele si m-au sunat facandu-si curaj sa se apropie! Stiau ca trebuiesc multi prieteni sa care un pat cu un slabanog!
Mereu are ceva de facut. Zbuciumat. Agitat. Timpul nu ajunge.Ziua are prea putine ore si pentru asta doarme putin. Prea multi saraci. Prea multi flamanzi. Prea multi desculti.Prea multa boala.
Dar tot timpul atent cu altii.Niciodata cu el!
Am invatat ca milostenia trebuie s-o faci in secret, dar... sa am secrete de Nicolae ar insemna sa fiu necinstita cu el si atunci il implic in ideile mele: spitale,orfelinate, centre pentru cei fara adapost, copii cu handicap, batrani... Dar Nicolae ma depaseste, cara peste tot, descarca pepeni, dulciuri, mancare...Si mai mult decat asta, duce acolo zambetul lui si credinta ca lasand jos, in incaperea in care e Iisus, patul slabanogului, acesta se va tamadui. Nicolae...
Acum patru ani, singura lui fetita Daniela, Dani despre care v-am scris luna trecuta, dupa o cumplita suferinta a plecat la Domnul lasand viata lor ...pamant pustiu.Nu vreti sa stiti cum a fost! Nu vreti sa stiti cum este!
Dar, Dumnezeu il iubeste atat de mult incat ii vorbeste! 
"...dreapta Domnului a facut putere
Nu voi muri ci voi fi viu si voi povesti lucrurile Domnului
Certand m-a certat Domnul, dar mortii nu m-a dat."(Psalmul 117)
Vi-l amintiti pe Iov.Pentru credinta si perseverenta lui, dupa ce l-a incercat, Dumnezeu i-a daruit inapoi totul, dar a trebuit sa ajunga la capatul suferintei si chiar dincolo de ea. Asa si Nicolae. Dupa ce a trecut dincolo de suferinta, cand a linistit in sufletul lui apele negre ale mortii, Dumnezeu i-a asezat in brate o prunca.Are acum, un an si doua luni.,O priveam astazi mergand serioasa prin biserica dupa el si spunand:
-Tati, tati!
Si cand s-a impartasit tanand-o in brate dupa ce si ea fusese impartasita! Le tineam lumanarile aprinse in mana si inima mea ardea de bucurie pentru bucuria lor. O tinea strans iubind-o pentru ea si pentru Iisus din ea! Si Viata alerga iar prin venele lui!... "Si voi povesti lucrurile Domnului!"
Maine este ziua lui de nastere.Implineste un numar de ani.Nu stiu cati, probabil multi, jumatate de viata, cu voia Domnului.Pentru ca Daria are nevoie de el.Si noi avem nevoie! 
"Aceasta este ziua pe care a facut-o Domnul, sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea.
O, Doamne,mantuieste!O,Doamne, sporeste!
Binecuvantat este cel ce vine intru numele Domnului...
Laudati pe Domnul ca este bun, ca in veac este mila lui"(Psalmul 117)
La multi si binecuvantati ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu