miercuri, 5 septembrie 2012

Minunea din Colose a Sfantului Arhanghel Mihail

Eram copil si urmaream un an intreg calendarul asteptand ziua mea.  De cele mai multe ori nu se intampla nimic extraordinar in acea zi,dar era in mine febra asteptarii  ei.
-Sa tin minte cum a fost acum, cand am implinit 14 ani!-imi spuneam si marcam momentul prin ceva, un gand, o idila de copil,un flirt, mai tarziu cand am crescut.Dar nimic memorabil in multi, foarte multi ani.Doar sentimentul ca mai trebuie sa se intample ceva.
Si intr-un an s-a intamplat! Eram intr-un restaurant frumos, cu o terasa ultima moda a comunismului nostru, terasa la care venea inclusiv Nicu Ceausescu.Nu stiam ca de la o masa un tanar ma privea invidiindu-l pe cel cu care eram la masa.A venit la noi cu pretextul ca il cunoaste pe tanar cu care eram, mi-l-a prezentat si... a marcat aniversarea mea.Am stiut din seara aceea privindu-l, ca va fi omul cu care ma voi casatori, barbatul cu care voi avea copii.Si asa a fost! Ne-am casatorit fulger in doar trei luni,  eu purtand rochie de mireasa alba, iar el papion.
L-am iubit pe Grig! Chiar si cand eram suparata pe el, cand lucrurile nu ieseau asa cum ar fi trebuit, cum le doream eu, il iubeam.Grig a fost echilibru meu si singurul prieten care nu m-a dezamagit niciodata pana la moartea lui.Doar moartea lui a fost tradare:pentru ca imi spusese ca va avea grija de mine, ca indiferent ce tragedii voi trai vreodata, ce se va intampla cu noi, el niciodata nu  ma va parasi.Si a plecat lasand toata viata lui asa...ca o cursa de sportiv abandonata.Si pe mine tanand de maini doi copii adolescenti.
Maine e 6 septembrie, Minunea din Colose a Sfantului Arhanghel Mihail si ziua mea de nastere.
Am petrecut cu Grig si copii, 23 de aniversari. Ma aruncam in bratele lui strivindu-l , sufocandu-l, cerandu-i de la prima ora a zilei cadoul:
-Ce cadou, ce cadou?Nu ti-ai luat tu singura din buzunarul meu!
Radea de mine si de obiceiul meu de a-l buzunari.Adoram sa iau din buzunarele lui bani, in anii in care avea mai mult si sa-mi fac singura cadouri.Si el intra in jocul meu mimand ca e incruntat.Luni de zile dupa moartea lui, cand nu aveam destui bani, cautam inca prin buzunare si mai gaseam cate ceva.Era ca si cand imi lasase, inca imi lasase sa ma pot descurca. Dar nu financiar a fost problema noastra.As fi dat tot, m-as fi mutat intr-un cort la marginea orasului, numai sa-l fi putut salva.As rascoli pamantul tot  numai sa -l mai gasesc undeva...
Aniversarea mea! Ce sa mai sarbatoresc acum? Mai are importanta cati ani au trecut, atat timp cat el nu e cu mine?Da, stiu, pot sa gandesc ca de Acolo  el ne vegheaza, dar lucrurile nu stau chiar asa.Mantuirea e un lucru care se castiga greu si pana in momentul trecerii mele, nu am sa pot sa am linistea, ca el e mantuit.Sper,Nadajduiesc.Lupt.Dar suntem despartiti.si fara el, nimic lumeste nu marcheaza "ziua mea".
Mai sunt...cateva ore.Incerc sa-mi amintesc ultima aniversare, florile pe care mi-le aducea cu copii, cadourile cu care ma rasfatau.Si eu traiam lumeste ametita .Ca un fluture atras de lumina lumanarii imi ardeam aripile cu cariera, moda, mondenul provinciei noastre.Dumnezeu mi-a daruit enorm.Am avut tot ce putea sa-mi daruiasca:sanatate, inteligenta, o familie care m-a educat, frumusete...Am urcat social.Parca ma vad in rochii scurte cu pantofi cu toc inalt, rosii, dominand, conducand, hotarand!Cu cat Dumnezeu imi dadea mai mult, parca cu atat mai lumeste traiam eu.Si intr-o zi ...ne-a indreptat in singurul mod pe care puteam sa-l intelegem.Biciul, daca vorba buna nu merge.Am ingenunchiat si toate zilele s-au transformat in zile  la fel.
Maine e Minunea din Colose a Sfantului Arhanghel Mihail.
Am sa merg la biserica. Apoi la cimitir.Apoi...am niste planuri,am niste oameni care ma asteapta, nu pentru ca ma cunosc, ci pentru ca ei asteapta pe cineva care sa-i ajute.Si eu, dupa puteri voi ajuta.Nu stiu cum va trece ziua.Am sa inchid telefonul.Deja prietenii stiu ca  in ziua aceasta e mai bine sa  ma lase sa zac, ma suna cu o zi inainte si ma pacalesc astfel spunandu-mi urari care ma cuprind pe mine.Dar eu nu mai sunt doar eu, eu sunt si Grig si lumea nu stie ca trebuie de ziua mea sa-mi doreasca ca el sa se mantuiasca si Dumnezeu sa randuiasca ca noi sa nu fim mult timp despartiti.Mi-e dor, atat de dor de el.
As fi vrut sa fi stiut sa traiesc cu el sarbatoarea acesta in biserica, sa se fi impartasit cu mine, sa fi dus impreuna flori la Maica Domnului.
Regrete care fac ca timpul sa treaca mai greu.Am sa ma scutur eu cumva, am sa merg in bucataria noastra, locul in care el statea poate cel mai mult, cautand caldura  ciorbelor aburinde pe aragaz, am sa iau niste medicamente ca durerea de cap sa ma lase sa dorm, si am sa dorm! 
Maine e Minunea din Colose a Sfantului Arhanghel Mihail. Vie ca izvorul vindecator sa spele pacatele mele, iar acest atat de iubit arhanghel sa-l ocroteasca pe Gheorghe in lumea in care se afla.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu