joi, 3 ianuarie 2013

VIN FIERT

As vrea o cana cu vin fiert!Am pe barul din bucatarie o cana frumoasa pe care mi-am daruit-o de Sf Nicolae la sfatul unei vanzatoare.Am dat pe ea cat dai pe un pui mare si doua kilograme de portocale!Risipa !Pacatul meu de capatai!
As vrea sa am cana aceea plina cu vin rosu fiert, dulce mirosind a scortisoara si mar! 
Sau chiar o alta cana, numai sa aibe in ea...vin rosu. fierbinte, dulce, mirosind a scortisoara si mar!
Dar cine sa fiarba vinul?
Oare am vin in casa?
E greu sa duci crucea singuratatii, dar nu ea e cea mai grea cruce!
Am iesit din casa acum seara, desi nu-mi place sa ies din casa seara, si am fost la capela la biserica Sfantul Evanghelist Matei, pentru a-l vedea acolo pe catafalc, pe un domn...Gheorghe, si el, tot Gheorghe... Ieri, dupa un accident vascular masiv, si-a inceput calatoria spre Dumnezeu! Era un om credincios, care se ruga in fiecare zi pentru sotul meu si pentru mine! Acum doi ani am facut un pelerinaj intr-un mic grup, in Moldova si asa ne-am cunoscut.
Cand si cand, aparea in biroul meu cu o floare, uneori de 8 martie, alteori, asa fara nicio legatura cu calendarul...
Am mai pierdut un rugator pentru Grig si pentru mine.Maine se va implini deja o saptamana de cand nu se mai roaga pentru noi! Azi, o saptamana s-a rugat ultima data!A fost o saptamana in care mie mi-a fost rau, ca si cand Dumnezeu nu a mai auzit ruga lui...
Nici nu stim pentru rugaciunile cui Dumnezeu ne daruieste clipa de acum...
Am ramas eu in urma lui, adaugand la rugaciunea mea inca un Gheorghe" si toti care poarta acest nume", cum zice Parintele.
Uneori, ca acum imi vine sa plang! E multa suferinta in lume.Azi au operat-o pe Ruxandra-Mihaela, o fetita de 11 ani.Cancer.Doina, prietena mea, plange de o luna pentru Alexandra, o tanara bolnava...cancer! Un tanar, drag mie, a fost diagnosticat cu o boala cumplita.In seara asta asteptam un alt punct de vedere de la un alt doctor.Cand l-am primit...30 de minute nu am putut vorbi!
As vrea un vin fiert, rosu, mirosind a scortosoara si mar...dulce!
Pentru prima data dupa mult timp m-am uitat pe net la bilete de avion, am vrut sa iau doua bilete si sa fug cu Ruxandra undeva.Dar mi-am amintit ca ea, nu mai vrea sa fuga cu mine nicaieri...si m-am gandit iar la vin fiert, rosu, dulce, mirosind a...
Poate e mai bine ca nu am vin rosu! Poate l-as bea tot si m-as culca pe jos cantand  cu vocea  Tatianei.
Imparte, Doamne, cu mine durerea
Din lacrima care te striga,
Şi dă-mi alinarea şi dă-mi mângâierea
Imparte cu mine durerea.

Împarte, Doamne, cu mine tăcerea
Ce noaptea se lasă pe ploape
Când somnul sau moartea sunt tot mai aproape,
Împarte cu mine tăcerea.

Dă, Doamne, iarnă să mă adoarmă,
Să mă îngroape cu tot cu toamnă,
Să cadă albă peste destine.
Să nu mai ştie nimeni de mine.


Împarte, Doamne, cu mine iubirea
Risipa ursită risipei
Şi lasă uitarea la marginea clipei
Împarte cu mine iubirea.

Împarte, Doamne, cu mine tristeţea
De-aţi pune pe umeri povara
Durerii tăcere, minciunii trădării
Împarte cu mine tristeţea.

Dă, Doamne, iarnă să mă adoarmă,
Să mă îngroape cu tot cu toamnă,
Să cadă albă peste destine,
Să nu mai ştie nimeni de mine.
Aceasta e sentimentul exact pe care il traiesc.Ca trebuie sa tac.Sa iau cuvintele sa le inec in mare, vorba lui Nichita!
Ca nu pot face nimic, poate doar sa zic ca si David"L-am suparat pe Domnul!"si sa citesc psalmul 50 pana cand se face ziua.Dar sa-l citesc de parca eu l-am scris, sau David l-a scris pentru mine!

Este o viata in care cu totii cersim ceva si oricat primim, mana noastra sta intins spre Domnul.Si adevarul e, ca si noi, ii dam prea putin.
A fost o zi grea, dar unora le-a fost si mai greu decat mi-a fost mie.Si pentru asta, eu, in locul lor merg acum sa spun psalmul 50, acolo, la icoana mea draga, si poate Domnul se va milostivi spre cei aflati in suferinta.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu