luni, 14 septembrie 2015

Inainte-praznuirea Inaltarii Sfintei Cruci- Schitul Closca 14 septembrie 2015

Prieteniile  sunt ca vinurile , cu cat se invechesc,cu atat sunt mai bune! E parca un proverb. Nicusor nu pleca la drum fara sa ma intrebe daca merg si eu.Atentia lui si modul in care ma ajuta cu bagajele , ma fac de fiecare data sa nu mai sufar ca verisorii mei sunt foarte departe si prea putini sunt cei care ma ajuta neconditionat...
Am plecat cu masina lui incarcata cu pelerini, pelerini de Closca...Soarele rasarea frumos in fata noastra... spre mare  mergeam dar, marea e un vis neimplinit in aceasta vara... 



pe genunchi mi-am pus cartea de rugaciune...

si tot citind m-am trezit ca suntem in Giurgeni , comuna cu berze... cuiburile sunt deja goale, cred ca berzele au plecat in tarile calde...



si am trecut "Marea Rosie" ca poporul israel... 

inca un pic

si iar un pic


si am ajuns in curtea schitului

printre flori, pe langa flori ...


am intrat in biserica... si biserica era imbracata ca in noaptea de Inviere!


















Apostolul Galateni, cap 6
Fraţilor, vedeţi cu ce fel de litere v-am scris eu, cu mâna mea. Câţi vor să placă în trup, aceia vă silesc să vă tăiaţi împrejur, numai ca să nu fie prigoniţi pentru crucea lui Hristos, căci nici ei singuri, cei ce se taie împrejur, nu păzesc Legea, ci voiesc să vă tăiaţi voi împrejur, ca să se laude ei în trupul vostru. Iar mie să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos prin care lumea este răstignită pentru mine, şi eu pentru lume! Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă. Şi câţi vor umbla după dreptarul acesta, pace şi milă asupra lor şi asupra Israelului lui Dumnezeu! De acum înainte, nimeni să nu-mi mai facă supărare, căci eu port, în trupul meu, semnele Domnului Iisus. Harul Domnului nostru Iisus Hristos să fie cu duhul vostru, fraţilor! Amin.

Evanghelia dupa Ioan , cap 3 ,13-17
Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit în cer, fără numai Cel care s-a pogorât din cer, Fiul Omului, care este în cer. Şi precum Moise a înălţat şarpele în pustie, aşa trebuie să se înalţe Fiul Omului, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică. Căci aşa a iubit Dumnezeu lumea, încât a dat pe Fiul Său Unul-Născut, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să osândească lumea, ci ca să se mântuiască lumea prin El.



In predica parintele ne-a vorbit  despre importanta duminicii de Inainte praznuire a Inaltarii SfinteiCruci.Înălţarea Cinstitei Cruci este în mijlocul lunii septembrie. Duminica de astăzi se numeşte „înainte de Înălţare”şi următoarea „după Înălţare”. Catavasiile sunt „Cruce însemnând Moise…”, Apostolul şi Evanghelia fac referire la  Crucea pe care a fost rastignit Iisus Hristos.

Datorita Imparatesei Elena s-au aflat trei cruci. Pentru a afla care a fost crucea pe care a fost rastignit Mantuitorul si care sunt crucile talharilor rastigniti odata cu El, patriarhul Macarie le-a spus sa atinga pe rand crucile de o femeie moarta. Femeia a inviat in momentul in care a fost atinsa de cea de-a treia cruce, cea pe care a fost rastignit Hristos.
Dupa aceasta minune, Patriarhul a poruncit inaltarea Sfintei Cruci la un loc inalt, de unde sa o poata vedea tot poporul.
Cand imparatul persan Hosroe a cucerit Ierusalimul, a luat cu el Crucea Domnului in Persia. Sfanta Cruce a ramas aici timp de paisprezece ani, pana cand Hosroe a fost invins de imparatul Heraclie, care a dus sfanta cruce in Ierusalim.
Inaltarea Sfintei Cruci se serbeaza cu post, pentru ca ea ne aduce aminte de patimile si moartea Mantuitorului.

Parintele ne-a vorbit apoi, in contextul vietii actuale si a tulburarii produse de problema refugiatilor pe care Europa trebuie sa-i primeasca, despre Sfantul Cosma Etolianul care a avut probleme cu musulmanii,indemnadu-ne sa-l avem model pentru faptele nostre, dupa cuvantul Mantuitorului :"Aşa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, aşa încât să vadă faptele voastre cele bune şi să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri."Evanghelia dupa Matei cap 6/6
Sfantul Cosma a trait alaturi de musulmani si datorita faptelor lui , acestea deveneau crestini. A săvârşit multe minuni, a dat multe învăţături şi a rostit zeci de proorocii. Prin cuvintele sale, prin viaţa sa, prin pilda sa, mulţi s-au întors la calea cea bună. Mii de oameni ascultau propovăduirea pocăinţei poate pentru prima dată. Nenumăraţi tâlhari au părăsit fărădelegile lor  şi-au întemeiat familii. Mulţi au fost cei ce l-au urmat .
Cuvantul Parintelui a fost un cuvant ziditor de fapte bune , de exemplu crestinesc in abordarea tuturor problemelor.










Sus sa avem inimile!



Rugaciuni de toate trebuintele...

moastele Sfantului Gheorghe si Sfantului Ioachim


ne-a miruit...ne-a stropit cu aghiasma .... ne-a binecuvantat si lumea a plecat spre casa...







Eu insa am ramas cu obstea ...





cu Raisa 
si Kudo



printre floricele



peste gard se vedea cerul un pic inorat
si a inceput vecernia. Motivul ramanerii mele!Vecernia la Inaltarea Sfintei Cruci.






S-a scos crucea in timp ce noi cantam "Mântuiește, Doamne, poporul Tău, și binecuvintează moștenirea Ta. Biruință binecredincioșilor creștini asupra celor potrivnici dăruiește, și cu Crucea Ta păzește pe poporul Tău."




si uite-le aici si pe ele( fotografiate intamplator ) pe Mihaela si Roxana... fetele care au ramas ca si mine pline de entuziasm pentru vecernie...

























A fost mai frumos decat pot povesti in cuvinte.A fost rugaciune, a fost lumina blanda a lui Dumnezeu.A fost slujire,ca atunci cand nimeni nu tulbura ,nici macar cu bucuria, slujirea  Bisericii...



Am plecat spre seara cu prietenii mei, veniti special pentru vecernie, dupa ce am mai trecut odata pe langa florile puse in pamantul arid al Dobrogei,nu cu mainile ci cu iubirea Salomei...


flori de tot soiul, de la craite si petunii, pana la trandafiri si flori exotice ...Si poate fi plecata Salomeea acum , dar ea, atat timp cat florile ei inca ne inveselesc,este  acolo si ne intampina cu bucurie si tot cu bucurie ne petrece...



Ne-am inchinat crucii











m-am mai jucat un pic cu pisoiasii






si ne-am asezat iar la drum...spre casa...pentru putine ore...
Si tot cu soarele ne-am intors incheind o zi pentru care ii multumesc lui Dumnezeu...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu