marți, 15 septembrie 2015

Dimineata de septembrie si psalmii utreniei-15 septembrie 2015/pagina de jurnal

1. Dumnezeule, Dumnezeul meu, pe Tine Te caut dis-de-dimineata.

2. Insetat-a de Tine sufletul meu, suspinat-a dupa Tine trupul meu,
3. In pamant pustiu si neumblat si fara de apa. Asa in locul Cel Sfant m-am aratat Tie, ca sa vad puterea Ta si slava Ta.
4. Ca mai buna este mila Ta decat viata; buzele mele Te vor lauda.
5. Asa Te voi binecuvanta in viata mea, si in numele Tau voi ridica mainile mele.
6. Ca de seu si de grasime sa se sature sufletul meu, si cu buze de bucurie Te va lauda gura mea.
7. De mi-am adus aminte de Tine in asternutul meu, in dimineti am cugetat la Tine, ca ai fost ajutorul meu.
8. Si intru acoperamantul aripilor Tale ma voi bucura. Lipitu-s-a sufletul meu de Tine si pe mine m-a sprijinit Dreapta Ta.
9. Iar ei in desert au cautat sufletul meu, intra-vor in cele mai de jos ale pamantului; da-se vor in mainile sabiei, parti vulpilor vor fi.
10. Iar imparatul se va veseli de Dumnezeu; lauda-se-va tot cel ce se jura intru El, ca a astupat gura celor ce graiesc nedreptati.
Psalmul 62
Nu voi face talcuirea psalmului pentru ca nu pot face acesta, oricat de mult mi-as dori, dar fac talcuirea lui in insasi viata mea...
M-am trezit de zeci de ori peste noapte. Somn intrerupt de rugaciunea unor vrednici... numai ca ma trezeam si dupa ce verificam ceasul, puneam iarasi capul pe perna, cautand odihna. Dar gandul meu era la Dumnezeu si la cat de minunat le randuieste El pe toate.
Nu, nu este totul cum ar trebui in viata mea si asta pentru ca desi sunt un animal nordic, singuratic, nu traiesc nici lepadarea de sine si nici  lepadarea de lume si atunci viata cotidiana vine peste mine cu tot zbuciumul ei: copii, probleme curente, fini, prieteni, oameni din biserica si din afara ei. Simt ca nu pot face fata tuturor. Simt ca sunt coplesita uneori si atunci uit ca trebuie doar sa dau slava pentru toate, nicidecum  sa ma gandesc la fiecare , de ce procedeaza intr-un anume fel. Asta e! Fiecare are propria lui lupta cu patimile lui si cine sunt eu sa nu am consideratie pentru lupta lui?
Una e preocupata de aspectul ei fizic si i-se pare ca e mai frumoasa ca mine! Sa spuna atunci! Ce daca locul ei de spunere e tinda bisericii? Acolo ii sopteste aghiuta sa se mandreasca!Si eu am avut un timp in care vorbeam cu oglinjoara si fara vorba  de acum a acesteia,  nu mi-as aminti pacatul meu!
Foarte tare o doare si ceea ce considera ea ca e pozitia mea sociala si atunci spune tare ca toti cei cu functii sau cu bani sunt hoti, ca sa inteleg ca hoata sunt si eu. Si are dreptate! Dau slava lui Dumnezeu ca inca nu sunt arestata si daca voi fi... ca Pavel ...in lanturi ma voi lauda!
Altii sunt preocupati de relatiile lor sociale si cultiva tocmai prieteniile cu cei dragi mie!Ce daca ? Acelasi lucru il facem cu totii si poate(atat de putin imi aduca minte din viata mea dinainte, incat e posibil sa fi facut multe rele) il faceam si eu cand eram mai tanara.
Altii se lupta cu furia si sunt cumplit de zbuciumati: tipa, imping, smucesc si jignesc pe altii ...pentru ca nu pot sa o faca cu ei insisi si nici macar cu diavolul furiei care sta pe ei. Si oricat m-ar durea pe mine, pe ei ii doare cel mai mult.
Caut pacea! Ea mi-a lipsit cel mai mult in lunile din urma"
Insetat-a de Tine sufletul meu, suspinat-a dupa Tine trupul meu,/

 In pamant pustiu si neumblat si fara de apa
 ..." Abia cand am ajuns iarasi la spovedanie si la sfanta impartasanie, viata mea s-a asezat intre niste maluri...

Dupa ce mi-am facut pravila de dimineata, am plecat spre serviciu. E o perioada foarte, foarte incarcata. Zdrobita ma simt, vorba T-ei si pentru ca sunt baba, dar oricat de baba as fi, trebuie sa-mi rezolv toate problemele pentru ca de ele depinde cumva binele unor oameni...

Am plecat impartita intre gandul de a merge direct la serviciu si a incepe lucru sau a merge intai la sfanta liturghie.Dar daca as fi lipsit, astazi cine s-ar fi rugat in Sfanta Biserica pentru cei dragi mie ?Am cotit drumul si aproape zburand am intrat pe poarta manastirii, sarutand mainile arhanghelilor si ei imi zambeau. Doamne, cand ii voi vedea ...le voi spune cat ii iubesc, sa faca apoi ce-or vrea cu mine, dar sa ma asculte intai, cat ii iubesc!

Ma gandeam sa plec mai devreme, intr-un anume moment, dar...Sfanta Liturghie e rai din care nu poti iesi cand vrei! Cu lanturi de iubire te tin ingerii !

M-am asezat la usa, in locul meu si m-am inchinat scurt...deja liturghia incepuse. Lume putina... doua trei-patru persoane...Ce pacat ca cei care pot, fie si numai vecinii manastirii,nu coboara din casele lor pentru o ora si jumatate! Dupa un stalp am vazut-o pe Rodica si ea m-a vazut pe mine si a venit si m-a imbratisat tacuta... si a plans in bratele mele tinandu-ma cu atat iubire frateasca , iubire care m-a cutremurat...

-Ti-a fost dor de mine! -i-am zis recunoscand sentimentele ei

Si ea a plans si a scuturat capul cu dor mare, dor,dor de mine asa cum ea ma vede, dor  care umple ziua mea de frumusete. Multumesc, Doamne  si pentru oamenii acestia pe care mi-i trimiti, ca iubirea lor mare pentru mine, sa umple groapa pe care, cu ura lor, sarmanii, o fac ceilalti!

Am ascultat cu lacrimi in ochi evanghelia de azi. Astazi e praznuit sfantul Iosif de la Partos...
„ Eu sunt usa : de va intra cineva prin Mine, se va mantui; si va intra si va iesi si pasune va afla. Furul nu vine decat ca sa fure si sa junghie si sa piarda. Eu am venit ca viata sa aiba si din belsug sa aiba. Eu sunt pastorul cel bun. Pastorul cel bun isi pune sufletul pentru oile sale. Iar cel platit si cel care nu este pastor, si ale carui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind si lasa oile si fuge; si lupul le rapeste si le risipeste. Dar cel platit fuge, pentru ca este platit si nu are grija de oi. Eu sunt pastorul cel bun si cunosc pe ale Mele si ale Mele Ma cunosc pe Mine. Precum Ma cunoaste Tatal si Eu cunosc pe Tatal. Si sufletul Imi pun pentru oi. Mai am si alte oi, care nu sunt din staulul acesta. Si pe acelea trebuie sa le aduc si vor auzi glasul Meu si va fi o turma si un pastor.”(10, 9-16)
Este evanghelia care imi da cel mai mare curaj in fata vietii! Poate sa nu ma iubesca nimeni, poate sa ma parasesca lumea intreaga, Tu, Doamne nu ma parasi , pentru ca de la Tine am fagaduinta acesta ca Tu ma cunosti intr-atat incat o sa  ma culegi cand vreau sa fug, stiind ca fuga mea nu poate fi decat spre Tine... "Nu ma lasa, Doamne Dumnezeul meu,nu te daparta de la mine/ ia aminte spre ajutorul meu, Doamne al mantuirii mele..."
El este Pastorul Cel Bun care ne cunoste pe toti, Cel care ne-a rascumparat cu sangele Lui si pretul rascumpararii a fost atat de mare incat nu putem fi pierduti, canon avem sa ne mantuim, canon, canon sa ne rabdam, canon sa ne iubim, canon sa ne ducem unii pe altii, cu lanturi de iubire, de sila, de mila, de frica, dar sa ne ducem , acolo, la picioarele Lui si sa ne predam Lui cu lacrimi spunand: Doamne mantuieste-l si pe fratele meu , ca nu pot lua Raiul fara el...

Iar pentru mine, Doamne , ajuta-ma sa-mi amintesc sa te binecuvintez, sa spun asa, in fiecare clipa a vietii mele, pentru toate cele primite, bune sau rele , dupa voia Ta...
" Binecuvinteaza, suflete al meu pe Domnul, si toate cele dinlauntrul meu, numele cel sfant al Lui/

 Binecuvinteaza, suflete al meu pe Domnul, si nu uita toate rasplatirile Lui."











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu