sâmbătă, 2 martie 2013

Sfanta liturghie si pomenirea mortilor cu PS Galaction

A revenit.Nu stiu cand au trecut aceste luni, sunt parca patru, de cand l-am cunoscut pe PS Galaction in satul natal al preasfintiei sale. Si iata-l revenit pentru o alta slujba si pentru parastasul pentru mama sa, Elena si toti cei adormiti din neamul preasfintie sale.Am trait astazi o slujba intr-o biserica de tara, dar intr-o pace si rugaciune deosebite.La strana erau cativa elevi, probabil de la seminar, cantand cu toate stangaciile inceputurilor si avand vocile in formare.Dar...la sfarsitul utreniei in biserica s-a auzit clar vocea deosebita a unei batrane.Am stiut inainte sa intorc capul cine canta.Era matusa PS -ului Galaction, tanti Gherghina.Tanti Gherghina"bate" toti cantaretii! Are o voce calda si atat de sigura pe trairea liturghica incat, Mihail Buca sa vina la Brancoveni ar fi fascinat de ea.Imi pare atat de rau ca nu am inregistrat sa auziti Imnul heruvimic!Simti ingerii toti inconjurandu-te!

Imi amintesc de cate ori am auzit persoane acuzand preotii pentru lucruri lumesti si prea lumesti.
-Vreti preoti sfinti? -intreaba Parintele meu,copiind un sfant parinte.Nasteti-i voi! Nasteti voi copii care sa fie preoti.
Ferice de mama care are in aceasta viata un baiat episcop care sa se roage  pentru ea.Vrednica mama.Cred ca nu intamplator in neamul acesta a aparut un astfel de preot.Se simte in toata familia duhul pacii si al iubirii.Este o pace in acea curte in care  preasfintitul a crescut incat te simti acasa, iti doresti ca locul acela sa fie si al tau.





Am petrecut cateva ceasuri in biserica, ascultand cu lacrimi in ochi pomenirea pentru cei adormiti, am mers apoi la cimitir si acasa, unde dupa randuiala obisnuita fii satului asteptau in liniste parastasul pentru Elena.Si iar m-am gandit ca prea putine lucruri bune am facut, prea putine...Dar daca voi avea timp, am sa schimb si eu cate ceva in randuielile parastaselor mele.Pentru ca inca mai am de invatat, inca nu stiu ce trebuie sa fac.Dar peste intristarea mea vine parca glasul apostolului Pavel spunand:
 Fraţilor, despre cei ce au adormit, nu voim să fiţi în neştiinţă, ca să nu vă întristaţi ca ceilalţi care nu au nădejde. Pentru că de credem că Iisus a murit şi a înviat, tot aşa credem că Dumnezeu, pe cei adormiţi întru Iisus, îi va aduce împreună cu El. Căci aceasta vă spunem, după cuvântul Domnului, că noi cei vii, care vom fi rămas până la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiţi, pentru că însuşi Domnul, întru poruncă, la glasul arhanghelului şi întru trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, şi cei morţi întru Hristos vor învia întâi. După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, şi aşa pururea vom fi cu Domnul.(
Epistola întâi către Tesaloniceni a Sfântului Apostol Pavel capIV, 13‑17).
Slujba de azi, pomenirea lui Gheorghe, astazi in acest loc in care el nu a fost niciodata, am convingerea ca a insemnat macar un salt de 1 metru mai aproape de Domnul!Si pentru aceasta si pentru toate celelate daruri primite, sarut dreapta si fac metanie  arhiereului Galaction.AXIOS.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu