joi, 26 noiembrie 2015

Calugarul/ pagina de jurnal 25 noiembrie 2015




Aseara am avut un oaspete !Un calugar pustnic.
A coborat din munti si a poposit la mine, in chilia mea, pentru o ora si jumatate. Asa face cand si cand... uneori primavara, alteori toamna, alteori fara legatura cu anotimpul, dar cu legatura stransa cu viata mea.Nu stiu pentru rugaciunile cui, Dumnezeu imi trimite oaspeti -ingeri ai Sai ...
Acum doi ani , exact pe timpul acesta a venit sa ma invete sa ma rog pentru neamul meu adormit.
Acum a venit sa -mi spuna ca sunt neputinciosa in toate, ca fara Dumnezeu nu pot face nimic si ca El imi stie "masura" mea, neputinta care ma impiedica sa fiu asemenea pelicanului care isi rupe pieptul ca sa-i hraneasca pe altii... nu am in mine sange de mucenic, dar macar sa ma straduiesc sa am dragoste pentru toti, dragostea care nu judeca, nu pizmuieste, nu cauta ale sale, dragostea pentru care Dumnezeu ...cand noi vorbeam, la miezul noptii , aprindea stele pe cerul Lui ...

Orice am facut astazi a fost cu gandul la parinte pustnic-oaspetele de aseara si la cuvintele sfintie sale. M-am rugat, am fost la biserica, am fost la serviciu, am mancat impreuna cu Sultana, am citit ... si in surdina am rememorat totul... Acum spre seara am ras de ridicolul situatiei pe care am creat-o. L-am "ospatat "pe parinte doar cu un ceai pe care l-a vrut fara zahar sau altceva de indulcit, nici macar miere. I l-am servit in ceasca cu ..flori . Si parintele s-a smerit sau poate nici nu a observat... In locul in care sta cand vine, au ramas cateva dulciuri nemiscate ...si eu am mai invata ceva: sa beau ceaiul neindulcit ... atat de bun...atat de minunat...sigur pentru ca poarta binecuvantarea sfintie sale...I-am transmis cuvintele pr Ieronim Cristian Gheorghiță si ale celor care s-au bucurat sa stie de sfintia sa...
Nu stiu unde este acum... sigur strabate drumul spre locul tainic in care vietuieste , in munti...
O, dragilor! Ce bine ca mai avem parinti care ne poarta in rugaciune, pe noi , intreaga lume plina de pacate!Ce bine ca mai sunt preoti si mireni  care se roaga pentru noi! Si noi sa-i purtam in rugaciune ! Haideti sa zicem macar atat " Cu cei ce calatoresc, impreuna calatoreste, Doamne !"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu