vineri, 6 iunie 2014

Schitul Closca -Inaltarea Domnului -29 05 2014

“Înaltatu-Te-ai intru slava, Hristoase, Dumnezeul nostru, bucurie facand ucenicilor, cu fagaduinta Sfantului Duh, incredintandu-se ei, prin binecuvantare, ca Tu esti Fiul lui Dumnezeu, Izbavitorul lumii.”
Iubesc vecernia! Mi-se pare dintre toate laudele cea mai frumoasa! 
De cele mai multe ori am parcurs ziua, am incheiat lupta lumeasca pentru existenta, si inainte sa-mi potolesc trupul de multe osteneli, ma aplec spre  Dumnezeu si inima mea si vorbesc incet, fara graba...
 Va provoc, tinerilor!Cititi, va rog cuvintele de mai jos! Haideti sa vedem daca ati citit ceva mai frumos in atatia ani de lecturi!

"Binecuvintează, suflete al meu pe Domnul! Doamne, Dumnezeul meu, măritu-Te-ai foarte! Întru strălucire şi în mare podoabă Te-ai îmbrăcat. Cel ce Te îmbraci cu lumina ca şi cu o haină; Cel ce întinzi cerul ca un cort; Cel ce acoperi cu ape cele mai de deasupra ale lui; Cel ce pui norii suirea Ta; Cel ce umbli peste aripile vânturilor; Cel ce faci pe îngerii Tăi duhuri şi pe slugile Tale pară de foc; Cel ce ai întemeiat pământul pe întărirea lui, şi nu se va clătina în veacul veacului. Adâncul ca o haină este îmbrăcămintea Lui; peste munţi vor sta ape. De certarea Ta vor fugi, de glasul tunetului Tău se vor înfricoşa. Se suie munţi şi se coboară văi, în locul în care le-ai întemeiat pe ele. Hotar ai pus, pe care nu-l vor trece şi nici nu se vor întoarce să acopere pământul. Cel ce trimiţi izvoare în vai, prin mijlocul munţilor vor trece ape; adăpa-se-vor toate fiarele câmpului, asinii sălbatici setea îşi vor potoli. Peste acelea păsările cerulul vor locui; din mijlocul stâncilor vor da glas. Cel ce adăpi munţii din cele mai de deasupra ale Tale, din rodul lucrurilor Tale se va sătura pământul. Cel ce răsari iarba dobitoacelor şi verdeaţă spre slujba oamenilor; ca să scoată pâine din pământ şi vinul veseleşte inima omului; ca să veselească faţa cu untdelemn şi pâinea inima omului o întăreşte. Sătura-se-vor copacii câmpului, cedrii Libanului pe care i-ai sădit; acolo păsările îşi vor face cuib. Locaşul cocostârcului în chiparoşi. Munţii cei înalţi adăpost cerbilor, stâncile scăpare iepurilor. Făcut-ai luna spre vremi; soarele şi-a cunoscut apusul său. Pus-ai întuneric şi s-a făcut noapte, când vor ieşi toate fiarele pădurii; puii leilor mugesc ca să apuce şi să ceară de la Dumnezeu mâncarea lor. Răsărit-a soarele şi s-au adunat şi în culcuşurile lor se vor culca. Ieşi-va omul la lucrul său şi la lucrarea sa până seara. Cât s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, toate cu înţelepciune le-ai făcut! Umplutu-s-a pământul de zidirea Ta. Marea aceasta este mare şi largă; acolo se găsesc târâtoare, cărora nu este număr, vietăţi mici şi mari. Acolo corăbiile umblă; balaurul acesta pe care l-ai zidit, ca să se joace în ea. Toate către Tine aşteapta ca să le dai lor hrană la bună vreme. Dându-le Tu lor, vor aduna; deschizând Tu mâna Ta, toate se vor umple de bunătăţi. Dar întorcându-Ţi Tu faţa Ta, se vor tulbura; lua-vei duhul lor şi se vor sfârşi şi în ţărână se vor întoarce. Trimite-vei duhul Tău şi se vor zidi şi vei înnoi faţa pământului. Fie slava Domnului în veac! Veseli-se-va Domnul de lucrurile Sale. Cel ce caută spre pământ şi-l face pe el de se cutremură; Cel ce se atinge de munţi şi fumegă. Cânta-voi Domnului în viaţa mea, cânta-voi Dunmezeului meu cât voi fi. Plăcute să-i fie Lui cuvintele mele, iar eu mă voi veseli de Domnul. Piară păcătosii de pe pământ şi cei fără de lege, ca să nu mai fie. Binecuvintează, suflete al meu, pe Domnul."

Psalmul 103!

Pentru vecernia inaintea praznicului Inaltarii Domnului, impreuna cu finii mei am plecat la Closca.Mare bucurie pentru Daria! "Tati" ei a incarcat masina cu noi, era obosit,putin morocanos , dar cine ii poate rezista Dariei? La drum, spre Closca, la biserica!
Am intrat in biserica ducand flori...


Prieteni dragi impreuna cu noi. Ne-am inchinat
si din altar l-am auzit pe Parinte:
-Hristos s-a Inaltat!
-Adevarat s-a Inaltat!-am raspuns noi privindu-ne zambind
Si dupa cateva secunde s-a auzit vocea cristalina a Dariei:
-Adevarat s-a Inaltat!
Am ras cu totii si din altar Parintele i-a raspuns
-Cam tarziu, soro , dar bravo!Adevarat s-a Inaltat!






Doamne, strigat-am către Tine, auzi-mă; ia aminte la glasul rugăciunii mele, când strig către Tine, auzi-mă, Doamne!


Să se îndrepteze rugăciunea mea ca tămâia înaintea Ta; ridicarea mâinilor mele, jertfă de seară, auzi-mă, Doamne!


Vecernie cu litie...Si spre marea noastra bucurie, usa bisericii s-a tot deschis intrand alti si alti credinciosi. Pana la final biserica a fost aproape plina...









Binecuvantarea painilor,a graului,a vinului si  a untdelemnului


Bogatii au saracit si au flamanzit iar cel ce-L cauta pe Domnul vii vor fi inimile lor



Hristos s-a Inaltat!
Am mers cu Mioara si am impodobit troita...


Si am ramas pentru noapte la Closca...intr-o chilie ...singura...
Noaptea a trecut repede si m-am trezit nerabdatoare sa merg la biserica pentru utrenie.




Evanghelia utreniei


Vohodul mic




Evanghelia Inaltarii



Luca 24:36-53

Si pe cand vorbeau ei acestea, El a stat in mijlocul lor si le-a zis: Pace voua. Iar ei, inspaimantandu-se si infricosandu-se, credeau ca vad duh. Si Iisus le-a zis: De ce sunteti tulburati si pentru ce se ridica astfel de ganduri in inima voastra? Vedeti mainile Mele si picioarele Mele, ca Eu Insumi sunt; pipaiti-Ma si vedeti ca duhul nu are carne si oase, precum Ma vedeti pe Mine ca am. Si zicand acestea, le-a aratat mainile si picioarele Sale. Iar ei inca necrezand de bucurie si minunandu-se, El le-a zis: Aveti aici ceva de mancare? Iar ei i-au dat o bucata de peste fript si dintr-un fagure de miere. Si luand, a mancat inaintea lor. Si le-a zis: Acestea sunt cuvintele pe care le-am grait catre voi, fiind inca impreuna cu voi, ca trebuie sa se implineasca toate cele scrise despre Mine in Legea lui Moise, in prooroci si in psalmi. Atunci le-a deschis mintea ca sa priceapa Scripturile. Si le-a spus ca asa este scris si asa trebuie sa patimeasca Hristos si sa invieze din morti a treia zi, si sa se propovaduiasca in numele Sau pocainta spre iertarea pacatelor la toate neamurile, incepand de la Ierusalim. Voi sunteti martorii acestora. Si iata, Eu trimit peste voi fagaduinta Tatalui Meu; voi insa sedeti in cetate, pana ce va veti imbraca cu putere de sus.

Si i-a dus afara pana spre Betania si, ridicandu-Si mainile, i-a binecuvantat. Si pe cand ii binecuvanta, S-a despartit de ei si S-a inaltat la cer. Iar ei, inchinandu-se Lui, s-au intors in Ierusalim cu bucurie mare. Si erau in toata vremea in templu, laudand si binecuvantand pe Dumnezeu. 
Fragment din predica Parintelui Leontie:
"...După Învierea Lui, Hristos a rămas pe pământ 40 de zile. În această perioadă, El S-a arătat ucenicilor Săi, care L-au vazut și s-au întreținut cu El. La 40 de zile, așa cum a spus astăzi Apostolul, i-a chemat pe Muntele Măslinilor (Fapte 1,12) și acolo le-a dat ultimele sfaturi. La sfârșit i-a binecuvântat și atunci s-a întâmplat minunea. În timp ce vorbea cu ei și le spunea să nu plece din Ierusalim, ci să rămână acolo până când va veni Duhul Sfânt, Care le va dărui putere dumnezeiască, în timp ce vorbea și-i binecuvânta, picioarele Lui au început să nu mai calce pe pământ. S-a ridicat la înălțime. – Dar este cu putință să se întâmple așa ceva?
Vă întreb: Ați văzut vreun vultur? Zboară la înălțime. Cine a dat această putere vulturului și tuturor păsărilor care zboară? Dar și omul, care nu este pasăre și nu are aripi, cu toate acestea zboară. Dacă deci păsările și omul cu rațiunea, pe care i-a dat-o Dumnezeu, a reușit să-l învingă pe vultur și zboară mai sus decât vulturul cu avionul și cu nava spațială și ajunge până în spațiu, Hristos, Care este Dumnezeu, El, Care le-a creat pe toate acestea, nu are puterea să Se înalțe la cer? Așadar, în timp ce Se înălța, ucenicii priveau uimiți. Și in timp ce se depărta părea abia ca un punct în înălțimi. Și ei se nedumereau și erau uimiţi. De aceea îngerii au spus: Îl vedeți cum S-a suit acum la cer? Astfel va reveni…
Va reveni într-adevăr, dar atunci vai și-amar!... Credința aceasta a slabit. De aceea v-am spus că-mi este greu să vă vorbesc despre aceste mari lucruri astăzi. Cine va înțelege?..."











 Si pe voi pe toti sa va pomeneasca Domnul Dumnezeu intru imparatia Sa!


















A fost o slujba in care parintele i-a chemat langa sfintia sa pe barbatii care participau la slujba:unii au tinut ripidele... altii cadelnita... pana si Nicolae a intrat cu sfiala in sfantul altar si l-a ajutat. Biserica a fost plina de crediciosi. Diaspora!Asa ne zicea parintele la inceputuri. Acum insa, multi dintre noi,  suntem locuitori al comunei Horia, sat Closca.Ne simtim  acolo ca acasa.  pentru ca acasa inseamna acel loc in care te simti in siguranta, linistit si noi,in  acel spatiu,la Closca , alaturi de parinte si mica obste a maicii Mina ne simtim linistiti si in siguranta.
Am dus la biserica,dupa obicei,in ziua Inaltarii Domnului , oua rosii si cozonac .Si intr-un moment de mare frumusete am impartit  cosuletul cu cei din pronaos si ne-am intrecut in ai spune Parintelui:
-Hristos s-a Inaltat!




Minunat a fost! Cum minunata e acesta sarbatoare  ! Pune in inimile noastre speranta si bucuria! Pentru ca Iisus Hristos prin Inaltare sa ne-a deschis mintea si inima si ne-a pregatit propria noastra Inaltare, impacandu-ne cu Dumnezeu!
Atat de frumos spune Sfantul Ioan Gura de Aur:
"Astăzi neamul omenesc iarăşi s-a împăcat cu Dumnezeu. Astăzi vrăjmăşia cea îndelungată s-a ridicat, războiul cel îndelungat s-a sfârşit. Astăzi s-a încheiat o minunată pace, care mai înainte niciodată nu se putea aştepta. Căci cine ar fi nădăjduit că Dumnezeu iarăşi se va împăca cu oamenii? Nu pentru că Domnul era vrăjmaş al oamenilor, ci pentru că robul era uşuratic la minte; nu pentru că Stăpânul era aspru, ci pentru că robul era nemulţumit."
Fie ca pacea si bucuria sa dureze!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu