luni, 9 iunie 2014

Schitul Closca in Duminica Pogorarii Sfantului Duh 08 iunie 2014-jurnal

 Pe 7 iunie 2009, la un an si jumatate de la moartea lui Grig, am praznuit prima data Pogorarea Sfantului Duh. Nu stiam mare lucru despre acesta sarbatoare!
Erau alegerile pentru Parlamentul European si eram implicata pana dincolo de gat.
Jurnalul meu din acea perioada noteaza ca noaptea inainte de sarbatoare am avut un vis.Vedeam iadul, un loc cu grau secerat stramb, ars, parjolit si eu umblam prin acel pustiu intunecat, luminat ici colo de cate o luminita.Intr-o zona am gasit grupate mai multe luminte si disperata il cautam pe Grig.Dar el nu era acolo ! Si in toata spaima mea, era bucuria ca nu-l gasesc acolo.
"Ma trezesc si-mi amintesc luna pe care am vazut-o aseara, mare,inconjurata de o aura superba si gandul meu e ca tu esti intr-un alt loc!"
Am ajuns in acea zi la catedrala alergand intre biroul electoral si slujba, dar maica imi spusese cat de importante sunt rugaciunile pe care le fac preotii in acea zi si disperata , am tinut sa fiu acolo. Imi amintesc exact ca am ajuns tarziu, catedrala era plina si eu nu am avut loc sa ingenunchez,decat la usa pe presul de cauciuc pe care se stergea toata lumea.
"Am ingenunchiat asa imbracata in costumul meu negru,elegant, pe pres si acolo, ca ultimul locuitor al lumii, am plans si m-am rugat ca tu sa nu fii in iadul pe care il visasem.  Si am multumit:
-Multumesc, Doamne pentru locul acesta!"
Sarbatoarea a ramas de atunci in sarbatorile cele mai dragi. Pentru ca azi se deschid cerurile si sufletele lor privesc spre noi asteptnd mantuire.Pentru ca azi din iad,ei ne aud!
Am plecat dimineata la Closca. Eram atat de obosita! Nu am dormit decat doua- trei ore. La ora 5 m-a sunat un preot drag si ma intreba bland ce fac, daca dorm...
-Parinte, spuneti-mi de ce m-ati sunat la ora acesta?
-A murit tatal meu!
Vroia sa-l ajut si ca un prieten adevarat m-a sunat la ora la care a trebuit!Ma doare, inca ma doare tineretea lui si durerea de a-ti pierde tatal  care avea numai 67 de ani!
Deci am plecat la ora 7 la Closca.
Cand am ajuns, biserica era impodobita ca de sarbatoare. Parintele pusese in biserica vesmintele noi, verzi si o icoana dubla cu Pogorarea Sfantului Duh si Sfanta Treime era in mjlocul bsericii pazita de tineri tinand in maini ripidele.



 De policandru si la toate icoanele erau puse frunze de nuc










DUMINICA
POGORÂRII SFÂNTULUI ŞI DE VIAŢĂ FĂCĂTORULUI DUH

Evanghelia de la Ioan
(VII, 37-53; VIII, 12)

n ziua cea din urmă – ziua cea mare a sărbătorii – Iisus sta între ei şi a strigat, zicând: „Dacă însetează cineva, să vină la Mine şi să bea! Cel ce crede în Mine – precum a zis Scriptura – râuri de apă vie vor curge din inima lui“. Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise. Deci mulţi din mulţime, auzind cuvintele acestea, ziceau: „Într'adevăr, Acesta este Profetul!“ Iar alţii ziceau: „Acesta este Hristosul!“ Iar alţii ziceau: „Oare din Galileea va să vină Hristos?; n'a zis oare Scriptura că Hristos va să vină din sămânţa lui David şi din oraşul Betleem, unde a fost David?...“. Şi dezbinare s'a făcut în mulţime din pricina Lui. Iar unii dintre ei voiau să-L prindă, dar nimeni n'a pus mâinile pe El. Deci slujitorii au venit la arhierei şi la farisei; şi aceia le-au zis: „De ce nu l-aţi adus?“ Slujitorii au răspuns: „Niciodată n'a vorbit un om aşa cum vorbeşte omul acesta“. Şi le-au răspuns fariseii: „Nu cumva şi voi aţi fost amăgiţi?; e cineva dintre căpetenii care să fi crezut în el? sau dintre farisei?... Dar această mulţime care nu cunoaşte legea, blestemată este!...“. A zis către ei Nicodim, unul dintre ei, cel ce mai'nainte venise noaptea la El: „Oare legea noastră îl osândeşte pe om fără ca mai întâi să-l asculte şi să cunoască ce a făcut?“ Ei au răspuns, zicând: „Nu cumva şi tu eşti din Galileea? Cercetează şi vezi că din Galileea nu se ridică profet...“. Şi s'a dus fiecare la casa lui. După aceea Iisus le-a grăit din nou, zicând: „Eu sunt Lumina lumii; cel ce-Mi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina Vieţii“.












 In timp ce noi cantam ''Noi, care pe heruvimi cu taină închipuim şi făcătoarei de viaţă Treimi întreit-sfântă cântare aducem, toată grija cea lumească să o lepădăm.", parintele tamaia icoanele...





Pe voi pe toţi, dreptmăritorilor creştini, să vă pomenească Domnul Dumnezeu întru împărăţia Sa, totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor.



 ...



Pe fericiţii întru adormire eroii, ostaşii şi luptătorii români din toate timpurile şi din toate locurile, căzuţi pe câmpurile de luptă, în lagăre şi în închisori pentru apărarea patriei şi a credinţei strămoşeşti, pentru întregirea neamului, pentru libertatea şi demnitatea noastră, să-i pomenească Domnul Dumnezeu întru Împărăţia Sa

Pe cei ce au adus aceste daruri şi pe cei pentru care s-au adus, vii şi morţi să-i pomenască Domnul Dumnezeu întru împărăţia Sa

Pe toţi cei adormiţi din neamurile noastre, strămoşi, moşi, părinţi, fraţi, surori şi pe toţi cei dintr-o rudenie cu noi, pe fiecare după numele său, să-i pomenească Domnul Dumnezeu întru împărăţia Sa.




 ...


Harul Domnului nostru Iisus Hristos şi dragostea lui Dumnezeu Tatăl şi împăr tăşirea Sfântului Duh, să fie cu voi cu toţi.


Sus să avem inimile.




Pentru ca să fie celor ce se vor împărtăşi, spre trezirea sufletului, spre iertarea păcatelor, spre împărtăşirea cu Sfântul Tău Duh, spre plinirea împărăţiei cerurilor, spre îndrăznirea cea către Tine, iar nu spre judecată sau spre osândă.Încă aducem Ţie această slujbă duhovnicească pentru cei adormiţi întru credinţă: strămoşi, părinţi, patriarhi, prooroci, apostoli, propovăduitori, evanghelişti, mucenici, mărturisitori, pustnici şi pentru tot sufletul cel drept, care s-a săvârşit întru credinţă.



Şi să fie milele marelui Dumnezeu şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos cu voi cu toţi.

Andrei-Iacob

Daria
-Dariusca! Astazi e ziua ta! E una din sfintele Daria!Sa-ti fie spre sanatate si iertarea nazdravaniilor copilariei!

-Sarut mana, Parinte!










Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului, Care pretutindenea esti si toate le plinesti, Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste de toata intinarea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre.
Vecernia!




Lumina lina a sfintei slave a Tatalui ceresc, Celui fara de moarte, a Sfantului, Fericitului, Iisuse Hristoase, venind la apusul soarelui, vazand lumina cea de seara, laudam pe Tatal si pe Fiul si pe Sfantul Duh, Dumnezeu; vrednic esti in toata vremea a fi laudat de glasuri cuvioase, Fiul lui Dumnezeu, Cel ce dai viata, pentru aceasta lumea Te slaveste.
si...
Cine este Dumnezeu mare, ca Dumnezeul nostru? Tu esti Dumnezeu, Care faci minuni.
Cunoscuta ai facut intre popoare puterea Ta
Cine este Dumnezeu mare, ca Dumnezeul nostru? Tu esti Dumnezeu, Care faci minuni.
Adusu-mi-am aminte de lucrurile Domnului; si-mi voi aduce aminte de minunile Tale dintru inceput.
Cine este Dumnezeu mare, ca Dumnezeul nostru? Tu esti Dumnezeu, Care faci minuni.Si am zis: acum am inceput sa inteleg; aceasta este schimbarea dreptei Celui Preainalt
Cine este Dumnezeu mare, ca Dumnezeul nostru? Tu esti Dumnezeu, Care faci minuni.Cine este Dumnezeu mare, ca Dumnezeul nostru?
Tu esti Dumnezeu, Care faci minuni.




 Barbatii au adus din altar frunzele de nuc, simbol al limbilor ca de foc, ca semne ale coborarii Sfantului Duh
I
iara si iara, plecand genunchii nostri, Domnului sa ne rugam.




RUGACIUNEA A SASEA


Dumnezeule cel Mare si vesnic, Cel sfant si iubitor de oameni, Care ne-ai invrednicit pe noi sa stam si in acest ceas inaintea slavei Tale celei neapropiate, spre cantarea si lauda minunilor Tale, indura-Te de noi, nevrednicii robii Tai, si ne da noua har, ca sa-Ti aducem Tie, cu inima infranta si smerita, slavirea cea intreit sfanta si multumita pentru darurile Tale cele mari, pe care le-ai facut si le faci totdeauna noua. Adu-Ti aminte, Doamne, de neputinta noastra si nu ne pierde pe noi pentru faradelegile noastre, ci fa mila mare cu noi smeritii, ca, scapand de intunericul pacatului, sa umblam in lumina dreptatii si, inarmandu-ne cu armele luminii, sa vietuim nebantuiti de toata mestesugirea vicleanului, si cu indrazneala sa Te preaslavim pentru toate, pe Tine, Unul, Dumnezeul cel Adevarat si Iubitor de oameni, caci intr-adevar si cu dreptate este o mare taina a Ta, Stapane si Facatorul tuturor, risipirea cea vremelnica a fapturilor Tale, si dupa aceea alcatuirea din nou si odihna cea de veci. Tie Iti multumim pentru toate; pentru intrarea noastra in lumea aceasta si pentru iesirea din ea, care, dupa fagaduinta Ta cea nemincinoasa, ne arvuneste noua de mai inainte nadejdea invierii si a vietii celei nestricacioase, pe care fa ca sa o dobandim, la a doua venire a Ta, ce va sa fie. Ca Tu esti si incepatorul invierii noastre si Judecatorul nemitarnic si iubitor de oameni pentru cele facute in viata, Stapan si Domn al rasplatirii; Care Te-ai facut asemenea noua, partas trupului si sangelui, prin smerirea cea mai adanca, si ai avut inima plina de milostivire pentru patimirile noastre cele fara de osanda, prin aceea ca Insuti le-ai cercat de bunavoie, Insuti fiind cercat prin cele patimite, Te-ai facut ajutator de bunavoie noua, celor supusi la incercari; pentru care ne-ai si adus pe noi la a Ta nepatimire.

Primeste deci, Stapane, cererile si rugaciunile noastre si odihneste pe toti parintii fiecaruia, pe maici, pe frati, pe surori, pe fii, pe cei dintr-o rudenie si dintr-o semintie, si toate sufletele care au adormit mai inainte in nadejdea invierii si a vietii de veci; si aseaza sufletele si numele lor in cartea vietii, in sanurile lui Avraam, ale lui Isaac si ale lui Iacov, in latura celor vii, in imparatia cerurilor, in raiul desfatarii, ducandu-i pe toti, prin ingerii Tai cei luminati, in sfintele Tale locasuri, ridicand impreuna si trupurile noastre, in ziua in care ai hotarat, dupa fagaduintele Tale cele sfinte si adevarate. Caci nu este, Doamne, moarte, pentru robii Tai, cand iesim din trup si venim la Tine, Dumnezeule, ci mutare de la cele mai pline de intristare la cele mai bune si mai vesele, si odihna si bucurie. Iar de am si gresit Tie ceva, fii milostiv si noua si acelora, pentru ca inaintea Ta nimeni nu este curat de intinaciunea, chiar de ar fi viata lui doar o singura zi. Ca numai Ta singur Te-ai aratat pe pamant fara de pacat, Domnul nostru Iisus Hristos, prin Care toti nadajduim sa dobandim mila si iertare de pacate. Pentru aceasta, ca un Dumnezeu bun si iubitor de oameni, dezleaga, lasa si ne iarta noua si acelora, caderile in pacate, cele cu voie si cele fara de voie, cele cu stiinta si cele fara de stiinta, cele aratate si cele ascunse, cele cu lucrul si cele cu gandul, cele cu cuvantul si cele din toate umbletele si miscarile noastre. Si celor care s-au mutat de aici mai inainte, daruieste-le izbavire si iertare; iar pe noi, care suntem aici, ne binecuvinteaza, daruindu-ne sfarsit bun si pasnic si noua si la tot poporul Tau si, revarsand asupra noastra indurarile milei si ale iubirii de oameni, la venirea Ta cea infricosatoare si de temut fa-ne vrednici de imparatia Ta.
Pe 22 iunie 2009, jurnalul meu noteaza ca am primit de la Parinte acesta rugaciune! Sa o citesc pentru Grig!Am citit-o mult timp, poate un an...poate mai mult ...printre lacrimi  ,dar cu speranta...
"Caci nu este, Doamne, moarte, pentru robii Tai, cand iesim din trup si venim la Tine, Dumnezeule, ci mutare de la cele mai pline de intristare la cele mai bune si mai vesele, si odihna si bucurie. Iar de am si gresit Tie ceva, fii milostiv si noua si acelora, pentru ca inaintea Ta nimeni nu este curat de intinaciunea, chiar de ar fi viata lui doar o singura zi."
12 06 2011-Pogorarea Sfantului Duh. In ziua dinainte, am facut parastasul de 9  zile pentru soacra mea Rada.In jurnal notez ca dupa parastas m-am intors acasa si m-am umplut de bube din cap pana in picioare...alergia pe stres cu care ma lupt de la moartea lui Grig.Imi era atat de rau incat simteam ca nu mai pot.Intram in apa rece sa ma racoresc si simteam ca ma jupoi de vie cand incercam sa ma sterg. Noaptea tarziu m-a sunat Ana Cojocaru si cand a aflat ca mi-e rau, a venit cu toate unguientele din casa sa ma vindece. Era aproape de miezul noptii cand a ajuns.Mare! Grasa! Obosita ea insasi!
-Dezbracate-te sa te ung cu crema! mi-a zis 
Si cand m-am aratat cum imi era trupul...umflat de bube...rosie ca racul... a zis:
-Imi vine sa lesim!
Abia spre ziua am reusit sa adorm  invelita in prosoape ude...
La ziua bubele nu mai erau decat in acele locuri acoperite de haine. In rest, fata, gatul, mainile aratau ca si cand nu aveam nimic, ca nimeni sa nu vada, ca nimeni sa nu creada! Dar toate bubele erau inauntru in trupul meu.
In timpul sfintei liturghii ne-a sunat de la spital! S-a nascut o fetita pe care o asteptam!

Dupa slujba am mers la Parinte sa-i spun si sa iau binecuvantare pentru nume ei.
Parintele s-a bucurat si a cerut sinaxarul
- Sa ne uitam!12 iunie Preacuviosului Părintelui nostru Onufrie egipteanul.Preacuviosului Părintelui nostru Petru, cel ce în Sfântul Munte al Athosului s-a pustnicit.Tot în această zi, pomenirea Sfintei Muceniţe Antonina.Tot în această zi, pomenirea Sfântului Ioan ostaşul.
Tot în această zi, pomenirea Preacuviosului Zinon.
Tot în această zi, pomenirea Preacuviosului Iulian, cel prăznuit în biserica Dagat (Daguta) din Constantinopol, care cu pace s-a săvârşit.
-Deci, a concluzionat Parintele...Antonina!
-Parinte , eu o botez Antonina, dar Mioara nu o sa vrea.
-De ce? Ce are?Antonina! Oricum e mai frumos decat numele tale!
Am mers in timpul slujbei la spital, stateam in curtea spitalului fericiti si ametiti! Intr-un tarziu am realizat ca vom pierde rugaciunile si i-am luat si ne-am intors la catedrala.
Am ingenunchiat toti trei alaturi si ne-am rugat pentru cei dragi! Pentru Daniela fetita lor plecata la Domnul la numai 16 ani! In ziua Pogorarii Duhului Sfant, Dumnezeu ne-a daruit un prunc ...Cata durere poate incapea intr-un om!Ma ardea sufletul mai mult decat trupul meu, rana intreaga!
-O sa o cheme Daria pentru ca e un dar de la Dumnezeu!D de la Dumnezeu. D de la Dani. D de la Dar. D de la Doina. D de la doctorul Darabanu cu care s-a nascut!
Parintele a acceptat greu numele:
-Daca e Dar de la Dumnezeu accepta si fa ascultare. Pune-i sfanta zilei, Antonina!O sa-i pui Daria si ziua ei va fi in post si o sa mearga la discoteca!
Pana la urma a binecuvantat sa o cheme Daria! 
Se apropie ziua ei!Deja are 3 ani! Deja stie ca vrea sa primeasca cadou o papusa! Mi-e draga, Daria ! Si ea ma iubeste special! Implinesc in ea lucruri pe care mi-as  dori sa le fi stiut la copii mei.Dar , desi trebuie sa traiesc o pocainta permanenta, trebuie sa ridic capul spre Cer si sa ma gandesc ca Dumnezeu ma iubeste nespus si stie ca am facut multe lucruri din nestiinta.






Am parcurs de la primul praznic de Pogarare a Duhului Sfant sapte sarbatori. Fiecare a avut minunea ei. Dar si fiecare a fost plina de durerea ei. Nu a semanat o zi cu alta.In toate am avut mari incercari. Si ieri a fost la fel!La un moment dat mainile imi erau iarasi pline de bube! O, daca doar bubele exterioare ar fi!
Dar le duc pe toate pentru ca nu sunt singura! Dumnezeu mi-a daruit oameni care sa-mi ridice povara, cu care sa plang, sa rad... sa numar bubele fara scarba ...Daria ma imbratiseaza si ma saruta zgomotos!  Iacob plange deja cand se desparte de mine.Si Cristian , fratele lui, ma priveste cu iubire egala cu a lor!
Ei fac parte din Biserica in care traiesc.Ei sunt cei cu care  impreuna ma rog spunand  „Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte fără de moarte, miluieşte-ne pe noi”si desi nu l-au cunoscut  nici ei pe Grig, nici eu pe adormitii lor , stiu ca milostivul Dumnezeu ne aude si iadul din visul meu, cu fiecare astfel de zi ramane tot mai gol... tot mai pustiu ... in asteptarea zilei Judecatii de apoi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu