miercuri, 7 noiembrie 2018

America...America...America-partea a III A/ Raiul din inima Vladicai Ioan

Si de la Platina am plecat spre San Francisco... Am vazut zorile aparand din departarile californiene...



dealurile potolite sub caldura zilelor de toamna aurie...


am oprit dincolo de Sacramento intr-un parc 
si am mancat avocado cu nuci americane si paine neagra...

era cald, frumos, mamicile, ca peste tot unde e pace,erau cu copilasii in parc, la locurile de joaca...lumea traieste la fel peste tot...
si am continuat drumul spre Berkeley










Aici baietii au vrut sa vada Universitatea, din iubire fata de un parinte ieromonah roman cunoscut in tara si in intreaga lume ortodoxa , fost olimpic international care si-a obtinut aici un doctorat ..."foarte de folos"!





lumea la fel...cu cat mergi mai adanc in lume intalnesti aceiasi durere si ratacire...


Noi ne-am continuat drumul spre San Francisco si am intrat in oras pe pod...pe unul din poduri



















si am vazut intai partea noua a orasului...




si am ajuns ...la catedrala unde a slujit sfantul Ioan Maximovici...Vladica, dragul meu Vladica...





cu cata emotie am intrat in biserica...dar si cu cata bucurie am fost primiti!Pe analog, in mijlocul bisericii era mantia Vladicai...asteptandu-ne!












Am stat in imbratisarea sfantului, acolo, in mijlocul bisericii, invaluita in mantie, sub mana sfintitoare a parintelui James care implora mila lui Dumnezeu pentru mine si mijlocirea sfantului...Eu sunt convinsa ca toate cate s-au cerut s-au implinit!

Si apoi insotiti de oameni ai bisericii iubitori de straini, am mers la fostul Asezamant al sfantului Ioan...




lucrurile personale ale sf Ioan










fotografii din arhiva personala a sfantului 

Minunata fotografie"Tu esti preferata mea!"
...Valentina... si toate/toti preferatele/preferatii Vladicai!Vai, dragilor, Iubirea nu moare niciodata si nici cei care iubesc, nu mor!Rugati-va ca asta sa va dea Dumnezeu, dragostea care depaseste toate darurile!Asta sa implinim! Sa iubim pe Domnul Dumnezeul nostru si pe aproapele noastru...



Am petrecut o dupa- amiaza plina in aceasta casa...

Nu am stat eu, ca am considerat ca merit, in fotoliu sfantului! Este o traditie...este un dar...toti care ajung acolo, stau si toti se fotografiaza. Pai, sigur ca da! Suntem favoritii sfantului Ioan. De aceia ne-a traversat oceanul, ca sa ne odihnim!

Si acum povestea:
Intre orfanii pe care parintele ii crestea, era o fetita care isi pierduse toata familia si era, ca si ceilalti, extrem de trista si nefericita. Si intr-o zi i-a spus in taina parintelui Ioan ca ea vrea sa plece pentru ca nu are pe nimeni in aceasta lume ...si parintele i-a spus:
-Bine, inteleg ...dar eu pot sa-ti spun un secret: sunt foarte fericit cand te vad. Tu esti favorita mea, dar sa nu spui nimanui! Uite, iti daruiesc un pandant cu fotografia parintilor mei , ca semn ca tu esti si a lor.
Si Valentina, a ramas in orfelinat, intelegand ca nu e singura, are o familie.Peste foarte multi ani, la o intalnire a copiilor care fusesera in ingrijirea sfantului Ioan, a aflat ca aceste vorbe, parintele le spunea tuturor...Ele sunt oglindite in ochii si zambetul acesta:


biroul...
sfantul Ioan nu dormea in pat, se odihnea cateva ore in fotoliu ...



chipuri de sfinti


cadelnita si metania


Icoanele sfintilor la care se ruga sfantul Ioan

Glafira si Boris...parintii"oricine s e va ruga pentru parintii mei va avea rugaciunea mea pentru el"



calimara

avea doua fotolii...




Si iar Maica Domnului din Montreal...









Tarziu am plecat spre catedrala unde sunt sfintele sale moaste...


Ingrijorati ca nu vom gasi locuri de parcare. Dar cand am ajuns , am avut iar dovada iubirii sfantului...Exact in fara catedralei , intre doua masini , era un loc liber! Pentru noi!
Si am intrat cu inima bucuroasa la sfant...Era vecernie si era ca la Diveevo... catedrala fiind sub ascultarea Bisericii ruse. 
O, dar cat am plans... Si cat l-am rugat ...pentru noi toti... 
Am avut indrazneala! Doar sunt intre cei alesi de Vladica! Asa cum sunteti toti ...ca il cunoasteti sau nu...ca il rugati sau nu! Sfantul Ioan este grabnic ajutator tuturor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu