duminică, 1 martie 2015

Duminica ortodoxiei la Schitul Closca-1 martie 2015

Ieri m-am intors acasa dintr-un pelerinaj de suflet. 
Am desfacut bagajul, am spalat niste lucruri , am facut  rugaciunile din canon , un pic de somn si astazi la drum...

"Prima Duminica a Postului Mare este Duminica Ortodoxiei, adica sarbatoarea biruintei dreptei credinte (ortodoxia) impotriva tuturor ereziilor si ratacirilor care au asaltat-o vreme de opt veacuri si indeosebi sarbatoarea restabilirii cinstirii sfintelor icoane, care s-a facut la ultimul sinod ecumenic, dupa multi ani de lupte sangeroase impotriva dreptei credinte.

Biruinta dreptei credinte este o implinire fireasca a fagaduintei Mantuitorului ca, nici portile iadului nu vor putea birui Sfanta Sa Biserica. Toate persecutiile pagane si nedreptatile ridicate impotriva ei  de-a lungul istoriei s-au sfaramat si spulberat ca valurile marii de stanca cea neclintita, care este Hristos."(Parintele Petroniu Tanase)
Am ajuns exact cand se incepe procesiunea in jurul bisericii. Toti credinciosii purtau in maini icoane .In fata lor parintele tinand crucea ... si alti credinciosi cu steaguri, prapuri si ripide... 






 Maica Mina era prima  si batea toaca...









 Pana si Iacob a avut astazi icoana in manutele lui. Eu i-am adus-o pe maica Domnului de la Bujoreni...




 Moasetele Sfantului Gheorghe  si un buchet de ghiocei...
 Parintele Leontie bucuros cum rar l-am vazut!
 Maria a crescut in biserica ... Azi, aproape domnisoara, a tinut icoana Sfintei Treimi
 Maica Pamfilia tinea langa icoana Maicii Domnului un buchetel de trandafiri...









 Sfanta Liturghie ...










Ap. Evrei 11, 24-26; 32-40


Fraţilor, prin credinţă, Moise, când s-a făcut mare, n-a voit să fie numit fiul fiicei lui Faraon, ci a ales mai bine să pătimească cu poporul lui Dumnezeu, decât să aibă dulceaţa cea trecătoare a păcatului, socotind că batjocorirea pentru Hristos este mai mare bogăţie decât comorile Egiptului, fiindcă se uita la răsplătire.

Şi ce voi mai zice? Căci timpul nu-mi va ajunge, ca să vorbesc de Ghedeon, de Barac, de Samson, de Ieftae, de David, de Samuel şi de prooroci, care prin credinţă au biruit împărăţii, au făcut dreptate, au dobândit făgăduinţele, au astupat gurile leilor, au stins puterea focului, au scăpat de ascuţişul sabiei, s-au împuternicit, din slabi ce erau s-au făcut tari în războaie, au întors taberele vrăjmaşilor pe fugă; unele femei şi-au luat pe morţii lor înviaţi. Iar alţii au fost chinuiţi, neprimind izbăvirea ca să dobândească mai bună înviere; alţii au suferit batjocură şi bici, ba chiar lanţuri şi închisoare, au fost ucişi cu pietre, au fost puşi la cazne, au fost tăiaţi cu fierăstrăul, au murit ucişi cu sabia, au pribegit în piei de oaie şi în piei de capră, lipsiţi, strâmtoraţi, rău primiţi. Ei, de care lumea nu era vrednică, au rătăcit în pustii, şi în munţi, şi în peşteri, şi în crăpăturile pământului. Şi toţi aceştia, mărturisiţi fiind prin credinţă, n-au primit făgăduinţa, pentru că Dumnezeu rânduise pentru noi ceva mai bun, ca ei să nu ia fără noi desăvârşirea.




Ev. Ioan 1, 43-51
În vremea aceea a vrut Iisus să meargă în Galileea şi a găsit pe Filip şi i-a zis: vino după Mine. Şi Filip era din Betsaida din oraşul lui Andrei şi al lui Petru. Filip a găsit pe Natanael şi i-a zis: am găsit pe Acela despre care a scris Moise în lege şi au scris proorocii, pe Iisus, fiul lui Iosif din Nazaret. Iar Natanael i-a zis: din Nazaret poate să fie ceva bun? Şi Filip i-a răspuns: vino şi vezi. Iisus a văzut pe Natanael venind către Dânsul şi a zis despre el: iată cu adevărat israelitean în care nu este vicleşug! Natanael L-a întrebat: de unde mă cunoşti? Iar Iisus, răspunzând, i-a zis: mai înainte ca Filip să te cheme, te-am văzut când erai sub smochin. Răspuns-a Natanael şi I-a zis: Rabi, Tu eşti Fiul lui Dumnezeu, Tu eşti împăratul lui Israel. Răspuns-a Iisus şi i-a zis: pentru că ţi-am spus că te-am văzut sub smochin, crezi? Mai mari decât acestea vei vedea. Apoi i-a zis: adevărat, adevărat vă spun că de acum veţi vedea cerul deschizându-se şi pe îngerii lui Dumnezeu suindu-se şi pogorându-se peste Fiul Omului.

















 Sus sa avem inimile...

 In pronaos , copiii nostrii tineau cu manutele lor  icoana sfantului Ioachim din Itaca
 Am cantat apoi Paraclisul sfantului Gheorghe



 Unii vrednici s-au impartasit...




 ...si Andrei Iacob

 Sfintirea prinoaselor




 Maria a primit de la parinte pomelnicele si ..cand va termina prajitura de mancat o sa le pomeneasca si ea...
 Apoi Parintele a  sfintit icoana sfantului Luca al Crimeei...

















 Copiii mi-au daruit ghiocei.Astazi e 1 martie!





 Am ramas pana tarziu in biserica... apoi am fugit pana la trapeza... am sarutat crucea... am privit ghioceii. A venit deja primavara la Closca! Desi e rece , in pamantul dezghetat Salomeea a plantat ghiocei...


 Si m-am intors pentru vecernie









Încă din cele mai vechi timpuri, aducerea luminii semni­fi­că prezenţa duhovnicească a Mân­tuitorului Hristos în mij­lo­cul adunării, iar această lumi­nă izvorăşte din mormântul lui Hris­tos - care este reprezentat de Sfânta Masă -, de unde a ră­să­rit Lumina Învierii. De aceea lu­mina vine (iese) din altar.
Tămâierea de la Vohod este sim­bol al rugăciunii noastre şi ea se aduce spre slava şi cinsti­rea lui Hristos.

 Vesmintele parintelui ca si ale bisericii s-au schimbat in vesminte de culoare inchisa...

 in locul celor rosii au fost puse mov...
"Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al iubirii de stapanire si al grairii in desert nu mi-l da mie. Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al dragostei, daruieste-l mie, robului Tau. Asa Doamne, imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad gresalele mele si sa nu osandesc pe fratele meu, ca binecuvantat esti in vecii vecilor. Amin"

Sfântul Va­si­le cel Ma­re ne îndeamnă: „... Când zi­ua se sfârşeşte se ca­de să mul­ţu­mim pentru toate câ­te am primit în curgerea zilei a­celeia şi pentru toate câte am îm­plinit cu bun spor; apoi să măr­turisim toa­te câte nu le-am îm­plinit, fie că greşeala noas­tră e cu voie, sau fă­ră voie, sau în taină făcută, fie prin cuvin­te, ori prin fapte, ori ascunsă în ini­mă; pentru toate trebuie să-L fa­cem pe Dumnezeu în­durător prin rugăciune“.

Parintele a binecuvantat inceputul celei de-a doua saptamani de post si ne-a indemnat sa mergem in tacere si rugaciune spre casa... Casa de care ne desparteau 70 de kilometrii...
Dar cu ajutorului lui Dumnezeu am ajuns in pragul serii, binecuvantand si slavindu-l pe Domnul! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu