marți, 10 februarie 2015

Priveghere in cinstea Sfantului Haralambie la Parohia Sfantul Haralambie la Constanta

09 02 2015
Duminica, dupa slujba, Parintele Leontie ne-a anuntat ca la Constanta, la parohia Sfantul Haralambie, se vor petrece niste evenimente foarte frumoase si acestea vor fi in zilele care urmeaza, iar pentru marti , ne-a invitat sa mergem acolo, ca intr-un alt loc de pelerinaj:
-O sa fie slujba arhiereasca, slujeste Inaltul Teodosie,au invitati pe  PS-ul Tihon de Tiberias si  IPS Meletie de Cernauti...au adus icoana Facatoare de minuni a Maicii Domnului din Ucraina...Veniti si voi... apoi o sa mancati, ei s-au pregatit, au facut 10000 de sarmale... va plimbati, mergeti la Acvariu ... si seara la Casa de Cultura la conferinta...
Parea atat de frumos, incat am regretat iar, legaturile atat de stranse cu lumea si programul meu plin pentru marti.
Si nici azi nu a fost usor... Nu vreau sa va spun cat de plina a fost ziua si sa ma plang iar ...
Dar! Dar...asa a fost!
Dupa amiaza, impreuna cu prietenii mei, am plecat la Constanta, pentru a participa la ceea ce insemnau astazi, slujbele acolo.


 Am ajuns seara inainte sa inceapa sfantul maslu. In curte , parintele paroh, Ciprian Stanca ne-a intampinat ca pe niste oameni de-ai bisericii in care este paroh. Si e normal intru-cat intre acesta biserica si noi sunt multe legaturi pecetluite cu rugaciuni ...

 Intre preotii care au slujit aici a fost si parintele Leontie.E prima data cand il vedem pe parinte slujind intr-o alta biserica decat cea la care stim ca este numit. Si ne-am bucurat sa-l vedem cat de firesc se poarta, desi nu stie credinciosii din biserica.Lumea incepe insa sa-l stie...






 Am intrat greu apoi in biserica pentru a ne inchina la sfintele moaste si la icoana Maicii Domnului, era frig si eram deja inghetati , dar caldura bisericii pline era atat de placuta incat nu am mai fi plecat...


 Si nici nu am mai facut-o! Am ramas la priveghere!Vecernie mare cu litie ...Si parintele Leontie a slujit!
Prezenta mea destul de deasa la Closca a insemnat totusi destul de multe vecernii. Pentru prietenii mei, fii duhovnicesti de-ai parintelui, dorul dupa slujbele parintelui era atat de mare, incat au plans auzindu-l slujind!





 Lumea se  separa precum lanul de grau cand bate vantul si parintele tinand sus cadelnita, ne-a cadit pana afara ,unde lumea astepta rabdatoare...
Dupa putin timp,o doamna din multime a venit la mine si m-a intrebat:
-Va rog sa-mi spuneti cum se numeste parintele acesta si unde slujeste? Simt ceva...
Nu stiu ce simtea femeia aceia , dar stiu eu m-am  gandit la cuvintele Mantuitorului...Matei 5, 14-16:
“Voi sunteti lumina lumii. O cetate asezata pe un munte nu poate sa ramana ascunsa. Si oamenii n-aprind lumina ca s-o puna sub obroc, ci o pun in sfesnic, si lumineaza tuturor celor din casa. Tot asa sa lumineze si lumina voastra inaintea oamenilor, ca ei sa vada faptele voastre bune si sa slaveasca pe Tatal vostru care este in ceruri.”





















 A fost litie!
Auzi-ne pe noi, Dumnezeule, Mântuitorul nostru, nădejdea tuturor marginilor pământului şi a celor ce sunt pe mare departe şi, Milostive Stăpâne, milostiv fii nouă, faţă de păcatele noastre şi ne miluieşte pe noi. Că milostiv şi iubitor de oameni Dumnezeu eşti şi Ţie slavă înălţăm, Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor.








Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, care ai binecuvântat cinci pâini în pustie şi ai săturat cu ele cinci mii de bărbaţi, Însuţi binecuvântează şi pâinile acestea şi vinul,4 înmulţindule în ţara aceasta şi în toată lumea Ta; iar pe credincioşii, robii Tăi, care vor gusta din ele, îi sfinţeşte: că Tu eşti Cel ce binecuvântezi şi sfinţeşti toate, Hristoase Dumnezeul nostru şi Ţie slavă înălţăm, împreună şi Părintelui Tău celui fără de început şi Preasfântului şi Bunului şi de viaţă Făcătorului Tău Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin. Fie numele Domnului binecuvântat de acum şi până-n veac



In biserica am constata ca mai sunt prietenii de-ai nostrii, fii duhovnicesti de-ai parintelui, din Constanta, veniti special acolo.Ne-am imbratisat cu mare bucurie!Biserica era plina, plina... lumea in liniste se inchina sfintilor si Maicii Domnului si apoi se aseza  pentru slujba... Rugaciunile parintelui si ale  tinerilor de la strana incalzeau toate inimile si le unea, in  ceea ce cred eu ca trebuie sa fie, o singura rugaciune ... Pentru ce am fi altfel noi in biserica?
A fost emotionant ! 
Sfantul Haralambie si Maica Domnului a facut deja o minune cu noi si prietenii cu care ne-am vazut acolo! Bucuria din noi!Imbratisarea noastra calda , ochii nostrii mai luminosi si inimile mai bune sunt dovada ca  Sfantul Haralambie este luminator de bucurie , iar Maica Domnului se roaga pentru noi.
Maine e slujba arhiereasca. Parintele slujeste iarasi acolo! Iar in multimea de pelerini , alti prieteni se vor ruga Maicii Domnului si Sfantului Haralambie . 
Si ...poate se va gasi un alt cronicar! Imi doresc sa fie mai bun decat mine si asta e tot o minune!
Sa aveti binecuvantarea Sfantului Haralambie si peste voi, privirea blanda a Maicii Domnului!
Noapte buna, dragilor!


Un comentariu: