sâmbătă, 26 noiembrie 2016

Dimineti

26  Noiembrie 2016
Dimineti cu bucurie!
Iubesc viata! Acesta este adevarul, iubesc viata! Si de aici vin toate problemele, de la iubire!
Iubesc diminetile indiferent cum sunt!
De ani de zile, de aproape 9 ani incep cu  rugaciunile de dimineata, apoi cu drumul la biserica. Manastirea Sfintii Voievozi e casa mea de la moartea lui Grig. Nimic nu m-a putut indeparta, chiar nimic omenesc...Pentru ca Dumnezeu numara pasii ingerului meu care ma duce acolo si sarutarile pe care le pun pe usile manastirii...Apoi cu anafura in mana strabat drumul pana la serviciu..uneori citesc mesajele de pe telefon"Gingasa doamna sa aveti o zi buna!" imi zice o femeie tanara si delicata. Nu sunt gingasa, dar urarea ei ma responsabilizeaza.Alteori vorbesc la telefon cu cei care au sunat cat a fost slujba. Dar cel mai adesea strabat drumul cu gandul la frumusetea diminetii, la norii care se plimba pe cer, la ramurile copacilor pe sub care trec si  la oamenii care lucreaza la spalatoria auto pe langa care trec ... Mii de probleme, fiecare se zbate in cresterea lui spre desavarsire sau ratare.Unii isi cheama ingerii, altii cheama intunericul!Fie ca lumina sa vina peste toti!
Iubesc diminetile de sambata! Pentru ca nu ma grabeste nimic.Pentru ca pot sta la biserica cat doresc, pentru ca, apoi  imi fac cumparaturile linistita privind cu atentie produsele, pentru ca imi fac cafeaua si o beau citind,stand in fotoliu in capot si  purtand in picioare sosete...
Seman tot mai mult cu mama si viata mea parca e o repetare a vietii ei. Pe balcon trandafirul ei galben infloreste iar, neobosit, in casa mea au poposit tablourile ei cu flori , pe canapeaua alba a Ruxandrei am pus icoanele ei si ultimile lucruri din sifonierul ei ... azi am pus la inmuiat cu vanish mileurile si fetele de masa albe, brodate, desi stiu ca nimeni nu le va apreta ca ea si nici nu le va calca asa cum doar ea stia sa o faca.Mama!Mama traind prin lucrurile ei, prin insasi trupul meu ostenit , prin insasi lacrima mea.
Dimineti...
Dimineti in care constati ca desi ai inceput noaptea urat , afara se crapa de ziua si ziua, desi e fara soare, e buna! E buna pentru ca cei dragi sunt sanatosi, Filip isi face joaca lui, in casa lui, cu mama lui, Ruxandra merge la servicul ei, Andrei lucreaza la firma lui, Lucian tocmai a demonstrat ceea ce stiam cu totii de ani de zile , ca este destept si serios si implicat in munca lui, fara motivatia banilor si asta ma bucura enorm... Sa muncesti pentru ca vrei, pentru ca stii, pentru ca poti, dincolo de ceea ce pare limita omeneasca, dar fara a fi sclavul muncii.Dumnezeu meu... Dumnezeu lor, Dumnezeul nostru Treimic sa-i aibe in paza sa.
Dimineti in care telefonul suna de la ora 7 ca Sultana sa spuna cum se simte Marica, iar ea se simte bine, poate fi transferata la un alt spital pentru operatie si asta pentru ca Dumnezeu a auzit strigatul a sute de oameni care s-au rugat pentru ea...
Dimineti in care psaltirea se lipeste de maini si de inima, oh, inima mea obosita odihnindu-se in acestea: " Fa-mi cunoscut, Doamne, sfarsitul meu/Si numarul zilelor mele, care este, ca sa stiu ce-mi lipseste ".
Dimineti fara liturghie pentru ca nu pot iesi din casa , dar dimineti in care trimit in munti gandul meu spre parintele care azi noapte cand eu nu stiam  in care parte  este drumul, mi-a scris atat
"..rugaciunea linisteste... gandurile se pot aduna si pulsul se poate domoli" 
-''Nu credeam sa invat sa mor vreodata", Parinte, cred ca ma invatati sa mor! -i-am scris inapoi  si mi-a raspuns...
"Hm...moartea ... se traieste... nu se invata...."
Si am trait moarte ca o repetitie.
Si noaptea a trecut ca un nor negru gonit de rugaciunea parintelui, doar sfintia sa a stiut ... si am simtit in inima mea obosita si mult prea grabita sa bata, ca voi trai dimineata aceasta si altele si altele, pentru ca Domnul stie  cate lucruri bune imi lipsesc, cat de mult  iubesc  diminetile si cat de mult ma straduiesc sa-mi iau corect aripile de dimineata si ma asez oriunde, inclusiv  la marginile marii, pentru ca stiu ca si in marire si in micron, Dumnezeu e Cel Care Este si El ma va tine totdeauna dupa cuvintele Regelui David
"De voi lua aripile mele de dimineata, si de ma voi aseza la marginile marii Si acolo mana Ta ma va povatui si ma va tine dreapta Ta."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu