duminică, 23 octombrie 2016

Femeia de la Maica Domnului

  24 Septembrie 2016
 Noaptea fusesem la Manastirea Petru Voda,participasem la  liturghie de noapte si apoi dupa ce am zabovit la mormantul parintelui Iustin , am plecat la manastirea Rarau...
Tinta noastra nu era nici peisajul minunat, nici aerul curat al muntilor, nici macar prezenta preotilor care slujesc aici, ci insasi Maica Domnului! 
 Ne-am odihnit inimile la Maica Domnului.

Nu stiu  sa fi cerut ceva anume Maicii Domnului! Ca deobicei i-am vorbit Maicii Domnului despre copiii mei, despre cei dragi adormiti si despre mantuirea noastra... despre cei dragi fiecare cu problemele lor, despre... despre...
si m-am asezat la finalul Sfintei Liturghii mai aproape de icoana, rezemata de o strana...
-Uitati-va cu atentie si o sa vedeti ca are mir... la buze... mi-a zis o doamna pe care abia atunci o vedeam
Si asa era. Chipul Maicii Domnului in zona buzelor ea umed...si privirea atat de blanda !
Am ramas in contemplarea Maicii Domnului tot timpul... prezenta femei de alaturi ma linistea tare mult si atat pace era acolo, incat as fi ramas sa matur pe jos, sa sterg praful, sa curat covoarele...
Femeia aceia avea sa fie darul Maicii Domnului pentru mine!
Nu stiu cum, pentru ca era extrem de discreta, dupa slujba si dupa dezlegari am stat de vorba.
Era preocupata de o coleta pentru candele la Maica Domnului si mi-a vorbit de un grup de rugaciune in care am rugat-o sa ma introduca si pe mine... am schimbat numerele de telefon, chipul ei s-a luminat cand i-am spus numele meu si amintirile tarzii... stia... stia...citise ...si ne-am despartit imbratisandu-ne pe iarba de afara!
Era sambata... de luni 26 septembrie, am inceput sa primesc mesajele ei. In fiecare zi cel putin un mesaj... uneori ne scrie sa ne rugam spunand Tatal Nostru si Nascatoare de Dumnezeu si o scurta si cuprinzatoare rugaciune pe care ea ne-o spune pentru bolnavi in stare grava, alteori cate un tanar are nevoie de curaj pentru ca sustine un interviu de angajare, alteori cineva nu are cu ce sa se incalzeasca si trebuiesc bani pentru o soba... altii nu au caiete de scoala sau incaltaminte, alteori stie o batrana   singura pe care  nimeni nu-o viziteaza, alteori, stie ca s-a adus vin de impartasanie si e ieftin si foarte bun, alteori cineva a murit si trebuie sa ne rugam pentru sufletul lui, alteori stie pe cineva care vrea o colega de apartament, uneori ne talcuieste evanghelia zilei de duminica sau ne spune unde va fi slujba de maslu ...Toate problemele omenirii... sau aproape toate..." Purtati-va sarcinile unii altora si asa veti implini Legea "(  Epistola catre galateni)
Dar e mai mult decat atat ! Este un mod de viata , un mod de a- ti pasa de altul cu adevarat, iar acest "altul" este atat cel aflat in suferinta cat si tu, cel care te rogi.Astazi inainte de sfanta liturghie mi-a trimis un mesaj " Va rugam sa spuneti un Tatal Nostru si o Nascatoare pentru  Bianca, Cosmin, Tiberiu, Ioan, Bogdan, Teodora. Doamne, miluieste-i, lumineaza-i si ajuta-i dupa Sfanta Voia Ta! Multumim pentru rugaciuni. Filareta este mai bine. Uneori nu pot trimite mesajele la timp, chiar pot fi in zona fara semnal,sau puteti sa le primiti mai tarziu decat le-am trimis eu, dar fiti convinsi ca Dumnezeu ajuta inainte  de rugaciunea grupului, deoarece cunoscandu-i gandul , stie ca ne vom ruga. O zi binecuvantata!" 
Cum pot sa-i multumesc Maicii Domnului pentru ea, pentru ca mi-a adus-o alaturi?Mesajul ei chiar ma face sa ma rog ...
De noua ani ma straduiesc sa invat sa ma rog! Iar ea s-a adaugat cu adevarat maicilor si preotilor care s-au straduit sa ma invete. Ea m-a invatat cum sa fac rugaciunea simpla si directa!
Nu am alt dar pentru ea si o iubesc cum rar am iubit pe cineva! Imi incalzeste inima obosita si ma face sa ma simt utila, respectata nu pentru ca este ceva deosebit in mine, pentru ca nu este, ci pentru ca ea stie sa respecte chipul lui Dumnezeu din fiecare om si-i pasa de fiecare si pentru ca priveste mereu la ochii Maicii Domnului.Si acestea intr-o lume tot mai goala de  sentimente de iubire si prietenie adevarata. Femeia acesta al carui chip mi-a ramas in amintire exact cum era,incerca cu adevarat sa fie  fiica a Maicii Domnului ...
Nu am decat sa-i dau lui Dumnezeu si  Maicii Domnului gandul meu pentru ea si sa  spun pentru ea, acum, in prag de noapte...

Tatal nostru

Care esti in ceruri
Sfinteasca-se numele Tau
Vie imparatia Ta
Faca-se voia Ta
Precum in cer asa si pre Pamant
Painea noastra cea de toate zilele
Da-ne-o noua astazi
Si ne iarta noua gresalele noastre
Precum si noi iertam gresitilor nostri
Si nu ne duce pre noi in ispita
Ci ne izbaveste de cel rau

« Nascatoare de Dumnezeu Fecioara, bucura-te ! Ceea ce esti plina de har, Marie, Domnul este cu Tine. Binecuvantata esti Tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui Tau, ca ai nascut pre Mantuitorul sufletelor noastre »
 Doamne , miluieste-o lumineaz-o , tine-o in sanatate , dupa mare mila Ta!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu