joi, 22 ianuarie 2015

Televizorul meu si Evrika

  

Dupa mortea lui Grig, facand ordine in lucrurile lui, am constatat ca o multime de plicuri erau nedeschise...Imi amintesc si acum spaima pe care am trait-o gandind ca sunt facturi neachitate.
Grig platea tot! El era de cativa ani cel care castiga cel mai bine si atunci el  achita toate facturile... Am constatat, deschizand plicurile, ca sunt facturi vechi pentru ca el nu mai deschidea plicurile , achita online aproape tot.
Cateva luni am luptat cu facturile platind pe la diverse ghisee, pana cand o doamna draguta , la o banca, m-a invatat sa duc la ea facturile si in baza unei conventii cu nu stiu ce furnizori de utilitati sa -mi achite direct din cont.
Si am scapat de stres... 
Au ramas insa telefonul, internetul si televizorul... le-am strans pe toate intr-un singur operator si atat, o factura o achit eu!
Nu dechid plicul decat cand se apropie data scadentei... de regula trimit femeia de serviciu si gata!
Acum jumatate de an, o doamna, in biserica mi-a povestit ca operatorul ei de televiziune prin cablu, acelasi cu al meu, i-a introdus un program de sport si costurile sunt mai mari, daca nu se duce sa notifice ca nu vrea programul!
Am fost brusc f f iritata de modul acesta abuziv , dar... ca deobicei, am strans revolta, am  judecat si ...am stat pasiva! Nu, nu! Eu chiar nu sunt in stare sa descurc pentru mine lucruri asa grave!
Probabil as fi avut si eu programul de sport care nu ma intereseaza de loc daca... daca!
Eram singura din bloc la operatorul acela, toti vecinii mei trecusera deja , demult la altul, care oferea acelasi servicii, la un pret mult mai mic! Si un salariat de acolo ma monitoriza discret:
-Cioc! Cioc!
La mine nu bate aproape nimeni in usa, iar de sunat, soneria e oprita din anul in care s-a nascut Andrei! Din 1984, noiembrie!
Mi-se pare ciudat ca cineva sa fie la usa si m-am dus si am deschis!
Un tanar frumusel, satenut, cu o mapa in mana.
-Sarut mana!
Greu sa mai gasesti un tanar politicos daca nu stie cine esti!
-Doamna, dumneavoastra aveti pentru internet si televiziune contract cu firma X. Nu vreti sa va prezint si oferta firmei mele? Doar dumneavoastra din tot blocul mai sunteti la ei!
-Mai! De unde stii tu atatea despre mine? Si de unde te cunosc?-l-am intrebat deja atenta la el!
-Am mai venit odata , doamna si ati spus ca va mai ganditi!Acum firma cu care aveti contract a marit  factura cu 5 lei, pentru un program de sport!
-Nu ma intereseaza programul lor, eu nu ma uit la televizor decat rar, la Trinitas...
-Pai si de ce sa le platiti in plus?
-Asa e!Dar am un contract cu ei si nu pot renunta nu stiu cati ani...si-mi este greu sa caut contractul ...
-Nici nu va trebuie! Clauza e abuziva si atunci puteti renunta la contract. Toata lume o face!
Era asa de serios si de dragut!
-Doar va duceti si ii notificati si eu apoi vin si va instalez cablu...Internetul are putere mai mare...Televiziunea mai multe programe...
-Mai! Cum te cheama?
-Paul, doamna!
-Paul! Eu nu vad decat... Tanar si nelinistit!Odata la trei- patru luni!i-am spus soptit!
Parea un tanar in care poti avea incredere sa-i spui niste secrete!
-Si sunt total atehnica. Cu telecomanda lor ma decurc acum. Nu stiu cum o sa fie la voi!
-E simplu, doamna! Va arat eu si nu e greu!
Inca atarnam ... meritau o lectie "abuzivii", dar... daca mi-o fi greu?Pe deasupra urma sa plec in pelerinaje... Era vara...
-Haideti, doamna, ca nu e greu! m-a incurajat tanarul de varsta fiului meu!
Si m-a convins! Ziua urmatoare am fost si am notificat incetarea contractului peste o luna... eu am plecat in pelerinaj in Moldova, Paul si doamna care ma ajuta cu curatenia au ramas stapani pe casa si cand m-am intors aveam deja doua telecomenzi!
Paul a trimis un alt baiat sa ma invete sa le folosesc si... nu am reusit inca sa tin minte cum trebuie sa fac!
Asa ca uneori nimeream , alteori, nu...Tanar si nelinistit s-a mutat pe alt program... am pierdut sirul divorturilor lui Victor si a copiilor lui...de sarbatori au venit copiii, televizorul meu functiona ...au plecat copiii si am constatat ca televizorul meu functioneaza greoi...abia reusesc sa mut de pe un program care se vede prost pe unul numai cu purici... PROTV  si Antena si Realitatea nu prind ... apare undeva Etno si Taraf... Trinitas-ul doar daca am rabdare... Si nu l-am mai deschis ! Dar revolta a ramas in mine desi nu stiam pe cine sa ma supar:pe copiii mei care strica mereu totul cand vin acasa(asa zic eu spre supararea lor!) , pe noul meu operator X, pe Paul care m-a  convins sa trec la ei? 
Privind cu atentie televizorul am constat ca aparatul instalat de ei, era total mort!Becul verde nu se aprindea oricat as fi butonat telecomanda. L-am sunat ieri pe Paul dar ... cum era poate de asteptat pentru un tanar asa descurcaret,deja nu mai raspunde la acel numar. Asa ca m-am hotarat sa sun la firma, gasind numarul pe  ultima factura ...
Va imaginati dialogul? Nu-l pot reproduce pe tot, dar...
- Doamna , va rog sa-mi spuneti ce se intampla cu televizorul dumneavoastra!
Calm, calm , tare calm... prea calm!
-Cum ce se intampla? Nu se vad decat purici!
Eu deja iritata!
-Ce telecomanda folositi?
Calm, tot calm,tare calm!
-Aha! Recunoasteti ca eu am doua! De ce am eu doua telecomenzi? Ca sa ma inebuniti? Prietenii mei au numai una si e mai usor! Numai mie mi-ati dat doua! Ce mi-o fi trebuit mie pentru 5 lei sa trec la voi?La cei dinainte ma descurcam perfect! Aveam o singura telecomanda si vedeam cand vroiam la televizor ! Acum... nu vad nimic, decat daca nimeresc!Eu sunt o persoana in varsta , ma obisnuisem asa...
-Doamna, ce televizor aveti?
Calm, tot calm!
-Cum ce televizor am? Televizorul meu de acum 25 de ani! De ce mi-as lua altul? Ia, sa vad ce scrie pe el! Nei! Nei, scrie!Vede perfect si apoi eu nu prea ma uit la el!
Eu tot nervoasa, tot certareata!
-Doamna, televizorul dumneavoastra fiind de generatie mai veche nu poate sa mearga decat asa , cand va veti lua un alt televizor mai nou, va rugam sa ne anuntati si imediat va dam o singura telecomanda!
Calm , tot calm!
- Vreti sa-i dati drumul acum?
-Sigur!-eu tot intepata! Uite, uite, tot purici!
-Ce program vedeti acum?
-Taraf! Taraf! Ce-mi trebuie mie Taraf?
Nervoasa, tare nervoasa...
-Si spuneti ca decodorul, aparatul de deasupra nu functioneaza?
-Sigur ca nu functioneaza! Becul e stins! Ce ma tot intrebati? Trimiteti pe cineva sa-l repare!
-Va rog sa introduceti stecherul decodorului in alta priza !
Calm , tot calm!
-Asta e cumea! Va stiu eu cum procedati acum! Incercati sa reparati fara sa va deplasati la om acasa! Am spus ca nu functioneaza! Trimiteti pe cineva si gata!
-Doamna , va rog... aduceti un prelungitor si introduceti stecherul in acel prelungitor!
Calm, inca calm!
-Prelungitor? Asta chiar e culmea! Sa caut un prelungitor? Unde gasesc eu un prelungitor in casa?
Ma plimbam deja si mai  nervoasa prin casa, cautand prelungitorul... l-am gasit ...l-am adus ...
-Stati asa ca am gasit si-l aduc... 
Eu convinsa ca nu o sa schimb decat niste purici cu alti purici... bine macar ca sunt la televizor... 
M-am aplecat, am pus prelungitorul, am scos stecherul si l-am introdus in priza...Si...
-Merge!Stati,  merge!
"Evrika" asa a strigat Arhimede! Si strigatul lui a fost mic fata de al meu!
-Functioneaza?m-a intrebat calm baiatul de la celalalt telefon!
-Functioneaza!-i-am spus dintr-odata calm, zambitoare , fara niciun sarcasm. Auzi? Ti-am stricat ziua? Te-am enervat rau?
Eram deja omul pe care toata lumea il stie!
-Ma ierti?
-Ma bucur ca am putut sa va fiu de folos!Puteti sa mutati pe alte canale?
-Da! Vad iar la televizor!
As vrea ca vorbele lui sa fi fost adevarate! Si starea lui sufleteasca sa nu fi fost afectata de atitudinea mea!
-Sa ma ierti ca am fost nervoasa si carcotasa!Iti cer scuze!
-Nu aveti pentru ce, doamna! Eu sunt aici ca sa va fiu de folos! O zi buna, va doresc!
Si tanarul a inchis abia dupa ce eu am inchis!
Desi aveam un ochi rosu si aproape inchis ... cu cel bun am vazut ieri jumatate din "Tanar si nelinistit!" Adam e la inchisoare si Victor s-a despartit si de Ashiley! Ce ti-e si cu iubirile astea! Ce repede se termina ! Ca si rabdarea mea! Ca si toleranta mea! 





2 comentarii:

  1. Murphy are o lege: "Pentru ca un aparat să funcţioneze mai bine, bagă-l în priză!" :)
    Legea are şi un corolar: "Dacă tot nu merge, foloseşte un ciocan mai mare!"
    Nu vă place să citiţi legile, doamna avocat?
    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveti dreptate! Cred ca putin mai aveam si luam ciocanul!

    RăspundețiȘtergere