vineri, 31 mai 2013

PASUL




Pasul absent

Doar un pas ne desparte.
Nu ştiu dacă pasul absent
e al meu
sau al tău.
Tu stai pe un mal al lui
eu pe altul
şi între noi curge noaptea.
Ca să ajungem atât de aproape
ca să rămânem atât de departe
doar un pas ne desparte
şi între noi curge noaptea continuu
prin pasul absent.

Octavian Paler


Nu este noapte reala. E doar noaptea sufletului meu cautandu-te.Am adormit auzind ploaia cazand pe pervazul ferestrei noastre.Oare aveam pervazul cand tu ai plecat?M-am trezit in intunericul camerei.Dusmani imi muscau din picioare ...Sau poate nu erau dusmani, erau prieteni trezindu-ma pentru slujba de dimineata...Sfanta liturghie in care inca plang...


Un pas lipseste sa fim impreuna.Si parca acel pas il schitez spre tine, in sfanta si dumnezeiasca Liturghie. Uneori simt cum ceva ma atinge si desi poate fi un drac, imi spun ca e doar ingerul meu spunandu-mi sa fiu mai atenta.


Ar trebui sa plec spre Tribunal, azi e ziua in care colegii tai se strang acolo si imi este greu sa merg... De fiecare data privesc mereu printre ei, cautandu-te!Atat de aproape si nu pot sa te prind.Atat de aproape, unul de altul, imbratisati, striviti, in iadul din mine. In iadul acestei despartiri meritate, atat de profund meritate...


Curge intre noi acest rau al regretului de a nu fi fost in viata noastra un timp al apropierii de Dumnezeu, un timp al iubirii, in care iubirea sa fi fost prezenta impreuna acolo, despartiti tot de un pas, partea din mijloc a bisericii,cea care separa femeile de barbati...un timp in care tu sa fi stat la strana si sa fi cantat si pentru mine:


-Noi care pe heruvimi inchipuim...


Sa fi iesit dimineata purtand in palma anafura...zambind...multumind...sa fi facut acel pas, doar acel singur pas care ne despartea de Dumnezeu ...


Pot indrepta ceva? Pot eu, ramasa aici sa fac acel pas absent atatia zeci de ani si el sa stearga distanta pana la Dumnezeu si sa te aduca si pe tine alaturi? Nadajduiesc ca da...Ma simt asemenea talharului rastignit pe cruce privind spre Domnul, atat doar ca el era doar spectator, eu am fost insa intre cei care strigau Rastingneste-l...


Vindeca-ma, Doamne ca sunt neputincios! Numara-mi, Doamne ,pasii mei obosit spre tine si sterge cate un pacat pentru un pas...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu