marți, 14 iulie 2015

Weekend la Schitul Closca/10/12 iulie 2015

Vineri 10 iulie, spre seara, am plecat impreuna cu pelerinii la Closca...Am intrat in curtea schitului grabiti pentru ca deja se auzea vocea parintelui slujind...eu insa am ramas sa le fac inventarul.
Am gasit florile vesele in ghivece...
gadiolele Salomeei au inflorit ...roz...mov...

Teodosie bradul a crescut mult in acesta vara...

Si dupa ce m-am bucurat de ele am intrat in biserica.Parintele ne astepta in altar pentru slujba de maslu...Am citit la strana una dintre  pericopele apostolice si m-am bucurat de frumusetea evangheliilor citite si de rugaciunile de dupa fiecare evanghelie...


-Binecuvantati, parinti sfintiti, si ma iertati pe mine pacatosul.
-Dumnezeu sa va ierte si sa va binecuvinteze, si sanatate sa va daruiasca.
si in final, Parintele  ne-a predicat http://prediciortodoxe.ro/predica-la-sfantul-maslu-purtati-va-sarcinile-unii-altora-2015/




Epistola catre Romani a Sfantului Apostol Pavel:
(XV, 1-7)
Fratilor, datori suntem noi, cei tari, sa purtam slabiciunile celor neputinciosi si sa nu cautam placerea noastra; ci fiecare dintre noi sa caute sa placa aproapelui sau, la ce este bine, spre zidire. Ca si Hristos n-a cautat a Sa placere, ci, precum este scris: „Ocarile celor ce te ocarasc pe tine au cazut asupra mea”. Caci toate cate s-au scris mai inainte, s-au scris spre invatatura noastra, ca, prin rabdarea si mangaierea, care vin din Scripturi, sa avem nadejde. Iar Dumnezeul rabdarii si al mangaierii sa va dea voua a gandi la fel unii pentru altii, dupa Iisus Hristos, pentru ca toti laolalta si cu o singura gura sa slaviti pe Dumnezeii si Tatal Domnului nostru Iisus Hristos. De aceea, primiti-va sufleteste unii pe altii, precum si Hristos v-a primit pe voi, spre slava lui Dumnezeu.

Am mers la trapeza si ne-am inchinat sfintilor din icoanele pe care cu generozitate , Parintele ni-le scoate spre inchinare.

Lumea a ramas la spovedit , eu insa am mers in chilie si am continuat pravila mea de rugaciune.M-am trezit dimineata nerabdatoare sa merg  la animale. Narcisa era deja ridicata pe gard si se uita la mine!

si Viorica ma privea asteptand bomboane
 In drum spre biserica,in pamantul sfant al Dobrogei sfinte, trandafirul rosu ca o jertfa de sange imi insoteste insasi inima mergand spre rugaciune 

Desi era devreme... clopotul anunta inceperea slujbei pentru ca... exact ca in pateric, Parintele , dupa reguli anume stabilite pentru mentinerea trezviei noastre, randuise o sfanta liturghie matinala...
"Pe voi pe toti sa va pomeneasca Domnul Dumnezeu intru Imparatia Sa!"
Pomenirea celor adormiti!Ca in fiecare sambata , pomenirea celor adormiti si rugaciuni pentru iertarea tuturor celor adormiti cu nadejde Invierii



Sfanta Eufimia

Foarte mult ai vestit pe cei dreptmăritori şi ai ruşinat pe cei rău credincioşi, Sfântă Mare Muceniţă Eufimia, Preafrumoasă fecioară a lui Hristos, întărind cele ce părinţii bine au dogmatizat la al patrulea Sinod Ecumenic. Muceniţă Preamărită, pe Hristos Dumnezeu roagă-L să ne dăruiască nouă mare milă.


Am petrecut o zi de sambata in manastire.Am spalat vase, am curatat zarzavat, am citit la masa cuvant de folos surorilor...Timpul trece altfel intr-o manastire! Acum era 12 , acum era 16...Am mers la biserica ...iarasi la masa... iarasi treburi... intre timp m-am plimbat si mi-am dasavarsit linistea inimii intre flori...florile de piatra pe care Grig al meu le iubea atat de mult


panselute pe care le iubea soacra mea...
carciumaresc pe care le  iubea prietena mea Tanti Ileana doar de dragul meu...


gladiole pe care acum patruzeci de ani nu le stiam ca fiind crescute asa...soldatei frumosi colorati... le cumparam de la tiganci in Bucuresti si le puneam in vaze inalte din cristal...

M-am intors la trapeza si m-am jucat cu pisoii...




am admirat floricele...


pisica ma urma peste tot...
am fost la iaz...

baietii pescuiau pesti cu care aveam sa hranim duminica fratii...
ratele lesesti cautau umbra...
Minuca spunea povesti suratelor ei...Darusca si Negruta...

Vreme de vecernie...

Salomeea uda florile in asfintit...

iar noi hraneam gainile si puisorii

si ratustele
pisoiasi apareau ca din iarba...

si iepurii imi adulmecau degetele prin plasa...

frumos loc in care si buruienile sunt frumoase
Noaptea cobora peste noi...ratele se strageau unele in altele ...familii binecuvantate de Dumnezeu 
si Negruta cu puiul ei...

Inserarea blanda peste biserica alba...



dar inca nu dormeau...




inca se adunau dupa hrana...












Si dintr-o data l-am auzit pe Parinte spunand deja plecand spre biserica:
-La biserica , priveghere de toata noaptea pentru sfantul Paisie Aghioritul
Vorba parintelui a fost preluata de noi ca un ecou"priveghere pentru sfantul Paisie" "priveghere pentru sfantul Paisie..." si alergand toate am strabatut curtea mare a schitului ...


si am intrat in biserica



Soarele şi-a cunoscut apusul său. Pus-ai întuneric şi s-a făcut noapte. Cât s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, toate cu înţelepciune le-ai făcut!






Doamne, strigat-am către Tine, auzi-mă; ia aminte la glasul rugăciunii mele, când strig către Tine, auzi-mă, Doamne!

Să se îndrepteze rugăciunea mea ca tămâia înaintea Ta; ridicarea mâinilor mele, jertfă de seară, auzi-mă, Doamne!

Stihurile care urmează se citesc; iar la sfinţii cu Doxologie mare, sfinţii cu Polieleu, sâmbătă seara şi la Sfintele Liturghii unite cu Vecernia, se cântă

Pune, Doamne, strajă gurii mele şi uşa de îngrădire, împrejurul buzelor mele.

Să nu abaţi inima mea spre cuvinte de vicleşug, ca să-mi dezvinovăţesc păcatele mele.

Cu oamenii cei ce fac fărădelege şi nu mă voi însoţi cu aleşii lor.

Certa-mă-va dreptul cu milă şi mă va mustra, iar untul de lemn al păcătoşilor să nu ungă capul meu.

Că încă şi rugăciunea mea este împotriva vrerilor lor; prăbuşească-se de pe stâncă judecătorii lor.

Auzi-se-vor graiurile mele că s-au îndulcit. Ca o brazda de pământ s-au rupt pe pământ, risipitu-s-au oasele lor lângă iad.

Căci către Tine, Doamne, Doamne, ochii mei, spre Tine am nădăjduit, să nu iei sufletul meu.

Păzeşte-mă de cursa care mi-au pus mie şi de smintelile celor ce fac fărădelege.

Cădea-vor în mreaja lor păcătosii, ferit sunt eu până ce voi trece.

Psalmul 141

Cu glasul meu către Domnul am strigat, cu glasul meu către Domnul m-am rugat.

Vărsa-voi înaintea Lui rugăciunea mea, necazul meu înaintea Lui voi spune.

Când lipsea dintru mine duhul meu, Tu ai cunoscut cărările mele.

În calea aceasta în care am umblat, ascuns-au cursa mie.

Luat-am seama de-a dreapta şi am privit şi nu era cine să mă cunoască.

Pierit-a fuga de la mine şi nu este cel ce căuta sufletul meu.

Strigat-am către Tine, Doamne, zis-am: " Tu eşti nădejdea mea, partea mea eşti în pământul celor vii" .

Ia aminte la rugăciunea mea, că m-am smerit foarte.

Izbăveşte-mă de cei ce mă prigonesc, că s-au întărit mai mult decât mine.



Scoate din temniţă sufletul meu, ca să laud numele Tău.

Pe mine mă aşteaptă drepţii, până ce-mi vei răsplăti mie.



Dintru adâncuri am strigat către Tine, Doamne! Doamne, auzi glasul meu!

Fie urechile Tale cu luare-aminte la glasul rugăciunii mele.



De Te vei uita la fărădelegi, Doamne, Doamne, cine va suferi?, că la Tine este milostivirea.

Pentru numele Tău, Te-am aşteptat, Doamne; aşteptat-a sufletul meu spre cuvântul Tău, nădăjduit-a sufletul meu în Domnul.



Din straja dimineţii până în noapte, din straja dimineţii să nădăjduiască Israel spre Domnul.

Că la Domnul este mila şi multă mântuire la El, şi El va izbăvi pe Israel din toate fărădelegile lui.

Psalmul 116

Lăudaţi pe Domnul toate neamurile; lăudaţi-L pe El toate popoarele.

Că s-a întărit mila Lui peste noi şi adevărul Domnului rămâne în veac.



Lumină lină a sfintei slave a Tatălui ceresc Celui fără de moarte, Celui Sfânt şi Fericit, Iisuse Hristoase, venind la apusul soarelui, văzând lumina cea de seară, lăudăm pe Tatăl, pe Fiul şi pe Sfântul Duh, Dumnezeu; vrednic eşti în toata vremea a fi lăudat de glasuri cuvioase, Fiul lui Dumnezeu, Cel de dai viaţă, pentru aceasta lumea Te slăveşte.

Din prorocia lui Iezechiel citire... 
Litie...





A fost o noapte lunga. In Slobozia, in Constanta , la Harsova sau Bucuresti o multime de fii duhovnicesti , ar fi zburat sa fie cu noi, poate nu cu noi, ci cu Parintele la priveghere si Parintele stia acesta. Asa ca nu a fost o priveghere care sa cuprinda si utrenia si Sfanta Liturghie, ele urmau sa fie slujite dimineata cand oamenii urmau sa vina. Dar Parintele din iubire pentru Sfantul Paisie Aghioritul a slujit vecernia cu litie ... dupa tot tipicul! 
Abia dupa miezul noptii ne-am intors la trapeza si ne-am continuat treaba... Parintele s-a retras in chilie, nici macar nu l-am vazut , iar eu si sora S am mers la bucatarie sa facem mancarea pentru ziua urmatoare.
Fratele Marian mi-a adus pisoiul  sa-l  vad...si m-a lasat sa-l fotografiez



M-am trezit dupa doar cateva ore de somn...
Am iesit din chilie si am mers iar la iaz...
impreuna cu KUDO, mioriticul schitului
pana si ele pareau pregatite de utrenie...
in pomi merele vestesc ca timpul coacerii e aproape
aleea impecabila duce spre Rai
acesta e Raiul...biserica in care Sfantul Gheorghe si Sfantul Ioachim si Sfanta Parascheva numara rugaciunile si lacrimile noastre

A fost utrenia...






a fost Sfanta Liturghie...nu a lipsit nimic si nu cred ca a fost ceva in plus. A fost ceea ce trebuie sa fie, inca o etapa in pregatirea noastra pentru Inviere  



Parintele Ioanichie Balan: Care este definitia cea mai cuprinzatoare a Sfintei liturghii?



Parintele Dumitru Staniloae: Definitia cea mai cuprinzatoare a Sfintei Liturghii este ca ea este continuarea principala a lucrarii lui Hristos in orice timp. Ea ni-L face prezent si ni-L comunica real pe Hristos, in starea permanenta de jertfa si de inviere, ca sa ne insusim si noi puterea de jertfa opusa egoismului si placerilor trecatoare, si sa intarim in sufletul nostru puterea viitoarei invieri pentru vesnica fericire a unirii iubitoare cu Hristos si cu semenii.





















Si m-am intors acasa  cu fratii toti , mai obosita  si mai constienta ca oricand ca ...nimic nu sunt , decat  bob de nisip in imensitatea lumii Lui. Dar dand slava ca L-am gasit !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu