joi, 11 februarie 2016

Sfantul Haralambie/ Praznuire la Constanta -10 februarie 2016

Am plecat devreme spre Constanta. In masina am adormit cu capul sprijinit pe geam  si m-am trezit cu soarele zambindu-mi la capatul drumului...
 drum care m-a dus in curte la  Biserica Sfantul  Haralambie din Constanta


 inca se mai faceau  mici retusuri...inca se mai puneau flori...





 dar  totul era pregatit de sarbatoare...
 si pana sa fac o poza- doua lumea deja era pe strada spre "vapor"
 unde caleasca si 
 calul alb ii astepta pe ierarhii care urmau sa slujeasca Sfanta liturghie






 Preotii tineau cu bucurie icoanele Maicii Domnului si raclele cu Sfantul Haralambie si Sfantul Ioachim


icoana Maicii Domnului „apărătoarea Moldovei” (adusă de la mănăstirea Hîrbovâț, Republica Moldova)



 De aici am plecat spre biserica...


Oaspeti dragi, oaspeti de seama: Preasfinţitul Longhin, Episcop de Bănceni (Ucraina), şi Preasfințitul Tihon, Episcop de Tiberias și superior al catedralei „Alexander Nevski” din Sofia (Bulgaria)
 In fata Maica Domnului si sfintii... apoi episcopii...














Zis-a Domnul către ucenicii Săi: aveţi credinţă în Dumnezeu, căci adevărat vă spun vouă că cel ce va zice muntelui acestuia, ridică-te şi te aruncă în mare, şi nu se va îndoi în inima lui, ci va crede că ceea ce zice se va face, orice va zice el se va face. De aceea vă spun vouă: toate câte cereţi când vă rugaţi, să credeţi că le veţi lua, şi le veţi avea. Iar când staţi de vă rugaţi, iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, pentru ca şi Tatăl vostru cel din ceruri să vă ierte vouă greşelile voastre; iar dacă voi nu veţi iertaţi, nici Tatăl vostru cel din ceruri nu vă va ierta vouă greşelile voastre. Evanghelia dupa Marcu cap 11/23-26



























Pelerinii tineau in maini icoanele Maicii Domnului si ale sfantului Haralambie














































In genunchi s-au rugat cu totii si inimile noastre in multime s-au plecat! Dumnezeu sa-i ajute fratelui Iacob si sa ploua peste el ploaie de har sfant! El, fratele Iacov a fost unul din motivele pelerinajului nostru la Constanta!




Hirotonia în general este Taina prin care cei anume pregătiţi primesc prin punerea mâinilor şi rugăciunea arhiereului, puterea de a propovădui cuvântul lui Dumnezeu, de a sfinţi prin Sfintele Taine şi slujbele bisericeşti şi de a conduce pe cei credincioşi la mântuire după cuvântul Mântuitorului: 
„Mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh" (Matei 28, 29) 
şi 
„Luaţi Duh Sfânt, cărora le veţi ierta păcatele, iertate vor fi, şi cărora le veţi ţine, ţinute vor fi" (loan 20, 22-23). 
sursa:http://toussaintsgrenoble.blogspot.ro/2015/02/despre-hirotonia-intru-diacon-preot-si.html




Vrednic este.Axios. Dignus est!
Niciodata nu am strigat cu atat convingere si bucurie si lacrimi...


















 La final IPS Teodosie  ne-a facut rugaciuni de dezlegare de pacate...ne-a stropit cu aghiasma...
















a facut pomenirea celor adormiti...Si am vazut si eu un ierarh pomenind mireni ... rugandu-se pentru toti , egal, cu aceiasi strapungere a inimii! Axios!



















Predica IPS Teodosie a fost despre viata si martiriul sfantului Harlambie , indemnadu-ne sa ne rugam sfantului si sa  ne fie pilda in viata noastra de virtute si statornicie in credinta.


























Si ca bucuria sa fie deplina...

dupa ce am sarutat icoana Maicii Domnului ...am mers la agapa frateasca...


 apoi pe malul marii...

la catedrala...








Am mai aruncat o privire inapoi spre mare  si am continuat drumul...spre casa la asfintitul soarelui...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu