miercuri, 21 mai 2014

Intrebari pe care nu le-am pus...

As fi putut sa intreb"De ce, Doamne?"
Nu stiam din istoria umanitatii real redata in Sfanta Scriptura, decat lucruri pe care le intalnisem la disciplinele studiate in scoala.
 Nu stiam cine a fost Iov.
Nu stiam cine a fost parintele Arsenie Boca sau parintele Cleopa si desi exista Trinitas-ul niciodata nu ma uitasem in grila de programe unde sa-l gasesc.
In jurul meu nu mergeau la biserica decat cateva persoane, dar nu erau exemplele pe care sa-mi doresc sa le urmez...
Puteam sa intreb ca si Cain, macar in gand , cu naduf, cu ura, cu disperare "De ce, Doamne?"
In noaptea in care a murit Grig! Tanar, fara sa fie bolnav si fara sa moara in accident de masina! Puteam sa intreb!Daca ar fi fost accident de masina, moartea ar fi fost mai usor de inteles. Dar un om tanar, sanatos, adica in niste limite ale starii de sanatate... sa moara pe neasteptate, in fata mea... la doi pasi de usa dincolo de care era fetita noastra...
A fost un soc! Si e inca un soc din care eu nu am iesit! Dar nu am intrebat!
Am spus doar, atunci cand am putut vorbi" Inseamna ca ceva a fost gresit in viata noastra si trebuie sa indreptam" 
Si cand am putut sa privesc in urma, pentru ca in astfel de momente privesti inaintea ta, cand am putut sa privesc ...in putinele amintiri care mi-au mai ramas in noaptea care a sters mult din viata noastra, am gasit lucruri, care am inteles ca trebuiesc schimbate.
Si sunt sapte sarbatori de Sfintii Imparati  de cand nu mai imbrac rochie noua si scumpa.
Sunt sapte sarbatori de Sfintii Imparati, de cand singurele lucruri pe care mi-le doresc, sunt sa fiu spovedita si sa primesc sfanta impartasanie. Acesta era Darul  pentru mine.
In primul an , in 2008 nu l-am avut! Era prea devreme sa stiu sa ma organizez.
Dar apoi an de an, in acesta zi, ca si in ziua de Paste, ma pregateam deosebit!Si Hristos era cu mine in Sfanta Impartasanie!
Nici anul acesta nu-L am!
Nu ma intreb de ce!
Si nici nu ma intreb de ce sunt fara ei trei: fara Grig, fara Ruxandra, fara Andrei... fara cei pe care ei ii iubesc asta de mult si sunt in felul acesta si ei, copiii mei...fara dulcea noastra Andreea si fara cel mai frumos dintre ei, fara Lucian!
Copiii au drumul lor, au viata lor, au responsabilitati sociale...muncesc si locuiesc in alt oras.
Grig... Grig ...
Mi-a promis cand am inceput drumul impreuna ca nu ma va parasi niciodata!Si Grig isi tinea promisiunile!
Am scos din dulap umerasul pe care e sacoul si camasa pe care le placea cel mai mult. Lipseste doar cravata, dar o banuiesc pe Ruxandra ca a furat-o.Sau e intr-o poseta in dulap. Asa suntem noi, un pic mai nebune!Ne punem uneori in posete lucruri de-ale lui! 
Astazi am gandul ca doctorii aceia care a fost de garda, in noaptea in care Grig a murit, poate sarbatoresc si ei persoane care poarta numele sfintilor Imparati si poate ca si mine se roaga pentru iertarea pacatelor lor. Mi-as dori asta!
Pacate pe care le uitam... vietii sfaramate inainte de albirea parului... Dar toate sunt dupa randuiala permisa de Dumnezeu.
Este deja ora 7.30. Telefonul meu asezat la incarcat in alta camera, anunta ca primesc mesaje. Doamne , ce oameni draguti am in viata mea!
Cat iubire asezi Tu si eu nu intreb de ce!
Mi-e greu sa plec din casa. Chiar mi-e greu! Sunt inca in pijama. Nu am facut nicio rugaciune. Nu merg la biserica la prima ora. Nadajduiesc sa ajung la sfanta liturghie, macar o parte din ea...
Mi-e greu sa plec, sa merg undeva unde lumea se asteapta ca eu sa uit, sa ma comport normal, sa fiu coafata si parfumata, sa sarbatoresc. Chiar mi-e greu!
As putea sa raman in casa, dar... chiar trebuie ca astazi sa ies din casa!Chiar trebuie sa dau piept cu lumea! Chiar trebuie sa raspund la telefoane, sa primesc flori, sa primesc cadouri.Lumea din iubire face aceste lucruri .Si tot din iubire eu trebuie sa ma imbrac si sa merg in intampinarea lor.
Ma gandesc...cum ar fi fost viata lui Grig fara mine? Cum ar fi sarbatorit el ziua lui fara mine?
Cred ca el nu ar fi trait! Inima lui nu ar fi rezistat! Sau daca ar fi rezistat, Grig era un om practic, cu un extraordinar simt al umorului. Cred ca s-ar fi insurat repede, pana la parastasul de un an , cu o avocata tanara si frumoasa,ar mai fi facut cativa copii si ar fi incercat(si poate ar fi reuusit) sa fie fericit!
Dar, Grig a murit, lasandu-ma sa cresc singura copii nostrii si tot singura sa parcurg zile in care tot ce imi doresc este sa inchid ochii si sa nu aud nimic.
Dar am sa ma scutur eu cumva de lacrimi... fac un dus , imi pun o rochie neagra...si ies din casa!
Si inainte de asta am sa citesc doar atat:


Doamne dă-mi sa întâmpin cu linişte sufletească tot ce-mi va aduce ziua de azi.

Doamne, dă-mi întru totul să mă supun voii Tale Sfinte.

În tot ceasul acestei zile povăţuieşte-mă şi ajută-mă în toate. Toate câte le voi auzi şi mi se vor întâmpla în această zi, învaţă-mă să le primesc cu sufletul liniştit şi cu credinţă tare, că pentru toate este Sfântă voia Ta.
În toate cuvintele şi faptele mele călăuzeşte-mi gândurile şi simţămintele. În toate întâmplările neprevăzute, fă să nu uit că totul este trimis de către Tine.

Doamne, învaţă-mă să mă port cu dreptate şi înţelepciune cu toţi fraţii mei, să nu tulbur şi să nu supăr pe nimeni.

Doamne, dă-mi putere să duc povara zilei şi toate câte mi se vor întâmpla în această zi cu pace în suflet.

Doamne, călăuzeşte-mi voia mea şi învaţă-mă să mă rog, să cred, să nădăjduiesc, să rabd, să iert şi să iubesc. Amin.

Un comentariu: