luni, 26 mai 2014

Ganduri despre zavistie-luni 26 mai 2014

Am vrut sa scriu despre invidie!
Am cautat in mintea mea cuvinte pe care sa le spun despre invidie( zavistie). Nu le-am gasit, slava lui Dumnezeu, pentru asta!
Am gasit insa cuvinte despre iubire! Nu sunt o sfanta, departe de mine gandul acesta! Desigur ma intristez cand eu sunt pricina de invidie si ura. Desigur, sufar ca stranesc in inimile altora ganduri de ura atat de mari incat le fac publice!Dar oricata suferinta as avea pentru mine, slava lui Dumnezeu, mai multa suferinta am pentru sufletele celor care ma urasc!
Dragilor /dragelor, vreti sa scapati de zavistie? Ascultati cuvintele evanghelice si amintiti-va mereu de moarte! Ce veti face daca veti muri in minutele urmatoare? Cum ii veti spune lui Dumnezeu ca ma urati cand Domnul va spune ca prima lui porunca este sa ma iubiti! "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta si din tot sufletul tau si din toata puterea ta si din tot cugetul tau, iar pe aproapele tau ca pe tine insuti" (Luca 10,27).Eu, si eu sunt aproapele vostru ! Iar mie imi spun doar atat:"Iubiti pe vrajmasii vostri, zice Domnul Hristos, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc" (Matei 5,44).
Daca vom face asta, vom reusi sa-l alungam pe diavolul acela mare care ne joaca si pe unii si pe altii!
 Haideti s-o facem! Eu va binecuvintez la inceput de saptamana si refac iar pomelnicul pentru vii! Faceti-o si voi!
 Si daca ne vom ruga, Dumnezeu se va milostivi sa ia din sufletele voastre zavistia si sa-mi dea si mie pacea pe care o caut! Asa sa ne ajute Dumnezeu!
Si pentru ca orice as scrie eu, nu poate sa se apropie de cuvintele sfintilor, va redau aici un cuvant al Sfantului Ioan Gura de Aur
"Nu este alt păcat mai rău care desparte pe om de Dumnezeu şi de oameni ca zavistia (pizma), această boală este mai grea şi decât iubirea de argint." 
PS Desigur o sa va indreptatiti si veti spune ca nu acesta este diavolul care va chinuie! Pentru ca nu avem ochi pentru pacate...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu