luni, 29 iulie 2024

China cu dragoste partea a doua

Este  o bucurie imensa sa te trezesti din somn  si cand acesta se intampla sa fie in  Shanghai, bucuria e  primul prieten al zilei.Atat de departe de toate problemele care te-au consumat in lunile din urma. Viata cu relele ei,pare a fi departe. Acum e dimineata si senin te pregatesti sa cunosti o alta civilizatie, o alta cultura, un alt mod de viata.

Dupa un mic dejun foarte consistent, am plecat, luand cu noi tot bagajul, sa cunoastem cat mai mult din Shanghai. Era o zi la fel de calduroasa ca si celelalte, desi cerul se vedea plumburiu, fara soare si prognoza anunta ploaie. Iesiti din temperatura scazuta a hotelului, primele respitatii in aerul fierbinte al orasului ma oboseau si ma faceau sa transpir. Dar acelasi sentiment il aveam toti europenii din autocar. Singura care se simtea impecabil era ghida noastra,Seven.Am plecat spre Orasul Vechi trecand insa prin zona noua ...blocuri turn, strazi largi cat autostrazile noastre, poduri suspendate  si peste tot, inclusiv la marginea strazilor flori .Shanghaiul este centrul financiar și economic al Chinei deși a început reformele economice abia în 1992, aproximativ 10 ani după alte orașe sau provincii chinezești.

Istorie si traditie...Nu poti fi in Shanghai si sa nu ajungi in locurile dragi inimii lor.Orasul Vechi , construit in secolul XV in timpul Dinastiei Ming

Templul Zeului Orasului

Dorinte... totdeauna oamenii au cerut lui Dumnezeu sa le implineasca visele, chinezi insa ca si alti asiatici, si-au gasit mesageri ciudati ...nu poti insa sa nu-i iubesti, tocmai pentru ca tu esti crestin...

Ce mare era piata aceasta...aici m-am separat cu Lili si ne-am facut poze. Purtam deja pelerina de ploaie pentru ca aici, in Asia e deja anotimpul musonic si ploaia vine brusc, pe neanuntate si intr-o clipita esti ud pana la piele...

apoi i-am urmat pe ceilalti pelerini/ turisti in drumul lor curios prin orasul vechi...

Am mers apoi la un atelier de matase...

Ni s-a explicat cum se ajunge sa tii in maini firul de matase, lungul lui drum pana la bluza sau chimonoul superb

Dintr-un colt o lucratoare timida si iubitoare ne facea poze. Asa ca m-am apropiat si cu amandoua telefoanele noastre, o alta ne-a fotografiat, ca momentul acesta atat de frumos sa ne ramana desenat intr-o fotografie ...cat vom fi...

Apoi ni s-au arata produsele si multi dintre noi, chiar toti ne-am cumparat ceea ce ne-a incantat privirea...Pilote, fete de masa, bluze, creme de fata...

Si am iesit in orasul frumos si desi atat de mare, nu foarte aglomerat.

Cartierul ultramodern Pudong găzduiește industrii de vârf  alături de numeroase instituții financiare (de unde și sumedenia de zgarie nori). Aici, arhitectura modernă are un stil unic, mai ales la etajele superioare, unde există mai multe resturante asemănătoare cu niște farfurii zburătoare.

Desi ploua am plecat pe strazi, strabatand si strada Nanjing, cea mai mare strada cu magazine, situata chiar in centru orasului, un adevarat paradis al magazinelor

Masa de pranz... dejunul impreuna...iarasi la masa rotitoare...

Si apoi spre Gradinile YU

Gradina Yuyuan se situeaza in Anren Jie, in centrul centrului vechi al orasului Shanghai din China. Gradina Yuyuan din China este o gradina in stilul clasic chinezesc. Aceasta se afla in apropiere de digul Bund si se invecineaza cu Templul Zeului Orasului. Gradina Yuyuan se traduce ca “Gradina Fericirii”. Zona care inconjoara gradina era cunoscuta in vremurile coloniale drept “Orasul Chinezesc”. Aici se afla numeroase targuri de antichitati si strazi laturalnice, care inca nu au fost renovate de catre autoritati. Unul din targurile de antichitati se afla pe Strada Veche a orasului Shanghai, iar alt targ poate fi gasit pe o alee mica, numita Dongtai Lu.

Piatra de jad...una din cele din spatele meu...Piatra de Jad are 3,3 metri inaltime si are 72 de gauri. Un detaliu interesant in legatura cu aceasta piatra este ca, daca se arde un bat chiar sub piatra, fumul iese in mod spectacular prin toate cele 72 de gauri.

Dar eu am pus langa mine crucea din Georgia cumparata din Muzeul de arta! Cu ea, cu sacosa aceasta am strabatut Asia...

Pe alei parintii isi fotografiau copii imbracati in costume traditionale.Adevarate sedinte foto...

Se crede ca Gradina Yuyuan din China a fost creata in secolul al 16-lea, cand arhitectul Zhang Nanyang a fost angajat de Pan Yunduan, de la curtea dinastiei Ming, sa construiasca o gradina in onoarea tatalui sau, Pan En. Cuvantul “Yu” inseamna “placut”, iar aceasta gradina avea scopul de a fi un loc unde parintii lui Pan Yunduan sa-si petreaca zilele batranetii in pace si liniste. Constructia a durat in jur de 20 de ani, iar gradina a fost consacrata drept gradina privata in 1559. Aceasta este creata in stilul traditional chinezesc si contine multe zone cu arbori si pietre, iazuri, ziduri captusite cu dragoni si numeroase cai de acces si poduri in zigzag, care separa zonele gradinii si pavilioanele intre ele.In Gradina Yuyuan din China se mai gaseste Comoara Universului, care este alcatuita din Piatra de Jad, Veranda Apei Acumulate, Sala de Jad, Podul Serpuitor al Dragonului si alte cladiri. Piatra de Jad, care se afla dincolo de Sala Yuhua, este una din cele 3 pietre cunoscute din sudul Chinei, care are drept caracteristici: delicatete, subtirime, incretituri, limpezime si transparenta. Celelalte 2 pietre faimoase sunt Duanyun Feng din Suzhou si Zhouyun Feng din Hangzhou.
Podul serpuitor...pe care m-am odihnit...

un pic de nori in lacul curat... numai cativa si cateva raze de soare ...

Gradina Yuyuan din China ocupa un spatiu destul de mare, aproximativ 20 000 de metri patrati, si contine sali si alte cladiri importante, piese de mobilier valoroase, opera de caligrafie si picturi ale unor artisti faimosi, sculpturi din lut, cateva inscriptii etc. Zidul celor Cinci Dragoni imparte aceasta gradina minunata in 6 parti: Pavilionul celor Zece Mii de Flori, Stancile Artificiale Uriase, Gradina Interioara, Sala Vestirii Primaverii, Iazul Lotusului si Sala Maretiei Jadului. Gradina Interioara este o zona a gradinii Yuyuan, in care turnurile, pavilioanele, dealurile, iazurile si celelalte sunt artificiale

surpriza a fost insa zona cu magazine si micii mestesugari...
Atat de frumos este sa targuiesti mici amintiri pentru cei dragi...

si am plecat spre gara...Mare surpriza aveam sa traim. O gara ca un aeroport! Cu filtre ca la aeroport, cu lume multa, cu multa securitate . Obositor, foarte obositor sa treci de toate filtrele, dar este bine sa stii ca esti in siguranta... ​China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteză, mai mult decât tot restul lumii a construit în 55 de ani și investițiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari, fiind cel mai mare proiect de infrastructură din acest secol.

Beijing – Shanghai, 1.318 km, cele mai rapid trenuri fac 4 ore și 18 minute, viteza maximă este 350 km/h

Am avut locuri impreuna toti cei din grup si asa am inceput calatoriile mele cu trenul in China avandu-i alaturi cand pe unul, cand pe altul, dintre copiii minunati ai grupului, pe Andrei si pe Bogdan.

Orasul acesta minunat, Shanghai, ramanea in urma  noastra, noi continuam calatoria in tara aceasta atat de mare si de spectaculoasa din sudul Asiei...China continentala... Ziua urmatoare aveam sa ne trezim in Beijing...