sâmbătă, 2 octombrie 2021

Taceri

"Dacă timpul ar fi avut frunze, ce toamnă! "– Nichita Stănescu

Au trecut aproape sapte ani de la moartea mamei,si astazi sunt exact trei luni de la moartea Georgianei!

Ele doua sunt ingropate asa cum si-au dorit in acelasi cavou, impreuna cu tata si George si cu parintii lui George! Impreuna, fiecare intr-un loc randuit dupa momentul plecarii sufletelor lor. Acum cativa ani, asa ordonati cum erau ei doi, George si Georgiana, au pus inclusiv crucea pe care si- au  scris numele si data nasterii lor.Ca si cand locul acela ii astepta si l-au marcat ca amintirea lor sa ma dainuiasca pentru altii.

Ma doare atat de mult sa o stiu acolo!Doar pentru Grig si Ina am mai avut acest sentiment de durere sa stiu trupurile lor puse undeva unde nu pot ajunge...si mi-as dori maini lungi care sa coboare in gropile intunecoase si sa-i cuprinda in imbratisari...

Astazi a fost parastasul lor...al Georgianei pentru trei luni si al scumpei noastre mame pentru sapte ani! Si ne-am adunat iar familia noastra, atat cat suntem dintr-un neam in care cei mari s-au dus si prietenele, colegele de scoala ale Georgianei. Sunt asa de obosita! Desi munca pentru acest parastas s-a impartit intre noi toti, iar eu nu am avut prea multe de facut.Dar eu din toata familia pregatesc coliva pentru ei. Mi -se pare pur si simplu nefiresc la cat de pricepute sunt surorile mele la toate treburile casnice, ca eu sa fac coliva, ceva atat de complicat si de important! Dar ma ajuta Maica Domnului si duc mereu cele mai deosebite vase cu coliva din biserica. Astazi o doamna a venit in biserica sa se uite special la coliva si sa ma intrebe cum o ornez.Cu lacrimi, cu dragoste, cu durere, cu bucurie ca pot sa o fac, ca Dumnezeu ingaduie ca din casa mea sa plece spre pomenire tocmai coliva!

Parastasele sunt un mare consum de forta si inainte de savarsirea lor si in acea zi.Si eu niciodata nu am fost dupa un parastas deplin linistita ca am facut tot ce trebuia...totdeauna mi-am dorit sa tina mai mult timpul de rugaciune, liturghia, pomenirea la slujba parastasului, momentul ridicarii colivei...statul la mormantul lor...

Astazi slujba a fost deosebita pentru ca parintele a sfintit crucile,iar slujba pentru sapte ani de la moarte are rugaciuni speciale...Am impodobit mormantul cu o panza alba, cu flori, cu candele ...

Sub placa rece si impodobita, ei, acesti oameni atat de dragi noua, atat de importanti in viata noastra, dorm asteptand "viata veacului ce va sa vina". Ar trebui sa pasim pe varfurile picioarelor sa ne le tulburam somnul, ar trebui ca vorba noastra sa fie doar o litanie"Doamne, Iisuse Hristoase, miluieste-i" ar trebui si mai mult sa realizam ca fiecare dintre noi va fi intr-o zi asemenea lor  si asta sa ne faca mai multumiti ca am trait dimineata, ca am vazut rasaritul soarelui, ca ne-am bucurat de clipe impreuna...

Am plecat ultima de la mormant...Nu stiu cum de am ramas ultima,Ruxandra era langa mine, dar m-am intors sa mai fac o poza, sa mai vad odata candelele arzand si  de flori de toamna...si daliile aduse de Carmen...

si am simtit cum se rupe ceva in inima mea  si vorbele Mantuitorului mi-am venit in minte:

-'Lazare, vino afara!'

Exact asa am vrut sa o strig pe vrednica si desteapta si iubita mea sora ...

-Georgiana, hai vino!

Si chiar am strigat-o incet, incet sa nu tulbur somnul mamei si-a tatei care o tin imbratisata ...Doar vantul a risipit usor frunzele pe aleile pe care sora noastra mai mare, sotul ei, sprijinul nostru constant, nepotii,  prietenele ei,cu totii mergeau tristi  in ziua aceasta  de toamna la  fel de frumoasa ca toate toamnele copilariei si tineretii noastre ...doar acum, acum este greu, desi stim...nici unul dintre noi nu va muri si doar vom adormi spre Inviere...

Si din senin mi-am amintit un moment in care l-am intrebat pe Parinte

-Parinte, de ce este atat de greu sa privesti moartea fara tristete ?

-Pentru ca viata este cel mai mare dar al lui Dumnezeu si de aceia suferim cand o pierdem-mi-a raspuns Parintele care stia toate raspunsurile la intrebarile mele.

Cred in cuvintele Parintelui, asa ca am ridicat privirea spre fiica mea si am grabit pasii sa o ajung din urma, sa-i simt apropierea mirosind frumos a tinerete!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu