Acesta a fost coliva pentru dragii mei la acesta pomenire. I-am pus un trandafir rosu si frunzulite verzi,pentru ca mi-e dor de mama si de Ina. Tare dor imi este in aceasta primavara de ele. Si am vrut exact ca intr-o pictura, coliva mea sa-i arate lui Dumnezeu cat le iubesc si cat Il rog sa le daruiasca iertare de pacate.
Am fost cu coliva la Closca pentru ca programul liturghic includea si pomenirea celor adormiti, intr-o zi in care central era Sfanta Liturghie a Darurilor mai inainte sfintite si Denia Acatistului Bunei Vestiri.Si pentru ca la Closca este icoana Maicii Domnului Elaiovrytissa.Uite Salomeea , florile tale...
si cateva lalele bosumflate care te striga ...
Pangarul prelungit in cerul albastru ca marea
Si biserica aurie ca mierea curata!
Lumină lină,
Înţelepciune drepţi. Lumina lui Hristos luminează tuturor.
Pomenirea celor adormiti
A urmat apoi Denia Acatistului Bunei Vestirii .
Sarbatoarea isi are originea in interventia miraculoasa a Fecioarei Maria in timpul atacarii Constantinopolului de catre persi si avari, in 7 august 626. In timp ce imparatul Heraclie se afla intr-o expeditie in Orient, departe de Constantinopol, Patriarhul Serghie a facut procesiuni cu lemnul Sfintei Cruci, cu icoana "nefacuta de mana" a lui Hristos si vesmantul Maicii Domnului si a incurajat poporul sa inalte rugaciuni catre Nascatoarea de Dumnezeu. Ravna locuitorilor a fost atat de intensa, incat au reusit sa respinga inamicul. In semn de multumire, intreg poporul capitalei a petrecut noaptea victoriei cantand in picioare Imnul Acatist in biserica Maicii Domnului de la Vlaherne
Acatistul Bunei Vestiri este un imn de lauda si multumire adresat Fecioarei Maria, alcatuit din 13 condace (astazi, condacul este doar o strofa scurta) si 12 icoase (strofa mai lunga, ce dezvolta tema condacului, sub forma stihurilor ce incep cu exclamatia "Bucura-te!").
Impreuna cu acatistul se canta Canonul Bunei Vestiri, alcatuirea lui Iosif Imnograful, care-i imprumuta unele expresii si ii este asemanator prin forma, amplificand salutarea ingerului ("Bucura-te!") si legand de ea expresii antinomice ce exprima realizarea in Fecioara Maria a prefigurarilor Vechiului Testament si caracterul neinteles al intruparii. In acest sens, Maica Domnului este numita "noul rai", "scara lui Iacob", "marea" care l-a inghitit pe faraonul spiritual, "piatra" din care a tasnit apa care i-a adapat pe evrei in pustie si "stalpul de foc" care i-a calauzit, "pamantul fagaduit" si "mana", "rugul aprins", "lana acoperita de roua a lui Ghedeon", "sfesnicul", "vasul cu mana" si adevaratul "cort al marturiei" etc.
Canonul este cantat impreuna cu "irmoase" care nu sunt insa ale lui Iosif, ci sunt atribuite Sfantului Ioan Damaschinul. Acestea au cunoscut un foarte mare succes in imnografia bizantina, fiindca le regasim adeseori intrebuintate in cult sub forma catavasiilor Bunei Vestiri. Acest adaos a permis in acelasi timp afirmarea clara a legaturii Acatistului cu praznicul Bunei-Vestiri si proiectarea acestuia din urma in inima ciclului liturgic mobil.
Motivul introducerii citirii Acatistului in timpul Postului Mare il constituie nu doar apropierea de praznicul Bunei Vestiri, ci si invatatura mariologica si hristologica pe care o cuprinde, in nasterea feciorelnica fiind recapitulate si realizate toate figurile Legii si ale Profetilor, caci ea este realizarea Marii Taine a planului mai inainte de veci al lui Dumnezeu cu privire la creatia Sa.
sursahttp://www.crestinortodox.ro/religie/denia-acatistului-bunei-vestiri-88460.html
A fost priveghere... aproape sase ore de priveghere, asa cum parintele ne-a invatat ca trebuie sa fie,timp al rugaciunii in comun.
De acesta data la Maica Domnului am cazut cu totii , spunand:
"O, Maică prealăudată, care ai născut pe Cuvântul, Cel ce este mai sfânt decât toți sfinții, primind acest dar de acum, izbăvește de toată ispita și scoate din chinul ce va să fie pe toți cei care-ți cântă: Aliluia!"
Si am convingerea ca Maica Domnului ne-a auzit si plansul si bucuria!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAm intuit perfect ca nu sunteti din nicio secta, nu mi-a fost teama de acesta. Atata doar nu am avut timp sa raspund...A fost o seara cu o slujba lunga... incheiata cu utrenia, am cantat Maicii Domnului" Aparatoare Doamna, pentru biruinta, multumiri, izbavindu-ne din nevoi, aducem tie, Nascatoare de Dumnezeu, noi, robii tai...''si apoi a ramas putin timp pentru raspuns... promit insa un raspuns mai amplu intr-o postare. Dar pana atunci vreau sa va spun ca astazi am avut tot timpul in minte cantarea de la pomenirea celor adormiti..."Cu sfintii odihneste, Hristoase, sufletele adormitilor robilor Tai" si daca cu adevarat gandesti cuvintele... a fi cu sfintii este tot ce trebuie sa ne dorim, noi cei care ne mangaiem cu aceste cuvinte..."Fraţilor, despre cei ce au adormit, nu voim să fiţi în neştiinţă, ca să nu vă întristaţi, ca ceilalţi, care nu au nădejde,
Ștergere14. Pentru că de credem că Iisus a murit şi a înviat, tot aşa (credem) că Dumnezeu, pe cei adormiţi întru Iisus, îi va aduce împreună cu El.
15. Căci aceasta vă spunem, după cuvântul Domnului, că noi cei vii, care vom fi rămas până la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiţi,
16. Pentru că Însuşi Domnul, întru poruncă, la glasul arhanghelului şi întru trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, şi cei morţi întru Hristos vor învia întâi,
17. După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, şi aşa pururea vom fi cu Domnul.(I.Tesaloniceni, cap 4)... Cu adevarat !
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereInteleg... Am crezut ca am intervenit nepotrivit...
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=fSnNoEA1y3A